Jump to content

Dieselaksjonen: Et saklig forum


Guest Gjest

Recommended Posts

Dette har sklidd helt ut. Trodde at debattforum var et seriøst forum for meningsutveksling. En seiler kommer med en velfundert og velbegrunnet forslag til en difrensiert avgiftsordning som ikke vil påvirke vanlige brukere (Se Prøv med seil). Men forhåpentligvis "temme" en del av de store miljøsynderene. Med dette mener han sansynligvis 40 fot + med flere hundre (tusen) hester. Båter som årlig gjør direkte skade på andre i kraft av sin hekkbølge, og indirekte miljøet. Innlegget blr møtt av en del særdeles usakelige, lavmåls utsagn. Hvis slike utsagn er representative for aksjonen tar jeg på det sterkeste avstand fra den. Den fremstiller (motor)båt brukere som lavpannede fanatister, på samme nivå som ulvemotstandere til tider har vært. Regner ikke med at dette er representativt for motorbåtfolket. Kommentarene får stå for de respektives mangel på kunnskap, respekt for sjøen og miljøet. Noe som desverre også er min opplevelse i mange havner når de store "penisforlengerene" kommer dundrene inn. Hvis dere ikke er istand til å argumentere saklig så kast anker og skalk lukene for godt.

Knut "Snekkelars" Larsen, Tønsberg

Link to post
Share on other sites

Med din begrepsbruk og generalisering plasserer du deg selv rimelig godt i landskapet. Det er slett ikke alle med store båter som ikke har vett på hva hekksjøer kan forårsake av både skade og ubehag for andre. Når du tydeligvis mener at alle med store båter gir blaffen, og at store båter bare er for de med små genitalier, fremstår du som eksponent for den Store Norske Folkesykdommen, som nå har nådd helt inn i regjeringskontorene.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Har nå fundert fram et nytt og genialt forslag:

Alle fritidsbåter får en "avgiftsfri" kvote på la oss si 2500 liter pr. år. Alt derover avgiftsbeskattes :cool:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Hvis dere ikke er istand til å argumentere saklig så kast anker og skalk lukene for godt.

"Snekkelars"

 

Etter oppfordringa frå Snekkelars har det vore nærast tørke for nye innlegg i Debattforumet. Nokre usakelege utfall mot ein gjest, men lite nytt.

 

Dersom vi ikkje greier møte ein sakeleg utfordring på ein betre måte, har vi lite å fare med i kampen mot ei avgift som ikkje vil gje landet særleg mykje inntekter. Men vi kan jo fortsatt trøyse kvarandre med utfall mot segl, SV-folk og påhengsmotorar.....

Link to post
Share on other sites

Gjest: :discuss:Fakta opplysning: om du vil ha respekt av andre bør du vel kansje respektere at dette er et forum for dieselavgifter

(Regner med at du mente MOT, så jeg svarer ut fra det. Mener du virkelig at de som synes en dieselavgift er helt greit, og tilogmed ønskelig, ikke skal få talerett i dette forumet? Da er det ikke rart at det blir få innlegg her, som noen påpeker. Det blir jo ikke mye diskusjon når alle debattantene er enige...

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Det beste av alt er jo at dette som står i artikkelen stemmer også :flag: Norge er nok uten tvile et av de aller beste land å bo i, og ikke minst så er det jo frivillig å bo her også. Så de som ikke tror dette bør absolutt flytte utenlands.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig er det et flott land vi bor i, men gangsynet kan vel beholdes av den grunn?

 

Den kåringen hjelper ikke barna i sykehuskø, eldre i skammelige omgivelser, mengder av mennesker med rusproblem og uten bolig etc. etc.

 

Det hjelper heller ikke "kjernefamilien" som har kjøpt båt for 5 års feriepenger, men som nå må kutte en uke eller to grunnet avgiften.

 

Det siste betyr selvfølgelig mye mindre enn hva jeg nevner tidligere, men burde vi ikke klare å få løst alt dette uten at "Hvermansen" må parkere båten etc..

Link to post
Share on other sites

Det beste av alt er jo at dette som står i artikkelen stemmer også :flag: Norge er nok uten tvile et av de aller beste land å bo i

Men husk at denne listen er KUN basert på levealder, utdanningsnivå og BNP.

 

Dette behøver ikke bety annet enn at vi kan kjøpe mye - men lykke kan ikke kjøpes for penger....

Link to post
Share on other sites

Dette behøver ikke bety annet enn at vi kan kjøpe mye - men lykke kan ikke kjøpes for penger....

 

Det er helt riktig, men på den annen side så kan jeg ikke huske å ha hørt at noen ble lei seg for å kunne kjøpe ny bil, et båt, en ny TV osv osv?

 

Det er også helt riktig anonyme Gjest at alt ikke er perfekt i dette landet, men det kan fortsatt være et godt land, ja til og med det beste, å leve i? Forøvrig er du sikkert klar over at du får arbeids og oppholdstillatelse i en rekke land ved det enkle faktum at du er (?) norsk statsborger så da er det jo bare å velge hvis du føler det er for ille her?

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...