Jump to content

Tyveri og innbruddsvarslere som reduserer premien


Tutti Frutti

Recommended Posts

Jeg ønsker å få i pose og sekk.

Dvs. installering av varslingsystem og samtidig få redusert egenandel ved skade på kr. 4000,- samt reduksjon i premien på 20%.

For å få disse fradragene, så "tvinger" forsikringselskapene oss til å bestille et varslingsystem fra overvåkningssentraler som Viking, Hafslund, etc. De tar seg godt betalt for systemet, installeringen og også årlige driftsutgifter!

 

Jeg trenger ikke en overvåkingssentral som ringer meg. Jeg klarer meg uten dette da omtrent alle varslingsystemer kan sende meg en SMS på min egen mobil!

Problemet er at det ikke finnes å få kjøpt FG-godkjente varslingsystemer som opererer på egen hånd og varsler direkte, man må kjøpe via overvåkningssentraler, som flår deg!

 

Kan noen hjelpe meg med å finne noen dokumenterte FG-godkjente varslingsystemer, som varlser meg direkte på min mobil?

 

Disse er f.eks ikke godkjent: Clas Ohloson, RedKnows, SBX-3 Mini Tracker.

Mvh

SOR

Link to post
Share on other sites

Hos Gjensidige er det slik:

 

Tyverialarm gir fem prosent rabatt.

FG-godkjent** gjenfinningssystem gir ti prosent rabatt.

FG-godkjent gjenfinningssystem inkludert tyverialarm gir 15 prosent rabatt, og ingen egenandel ved tyveriskade.

 

Her gir alle alarmer 5%. For å få mer rabatt, må det være gjenfinningssystem som du finner oversikt over her:

http://fg.fnh.no/dt_FG_Forms.asp?gid=2659

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

Link to post
Share on other sites

Har forsikkring i if , dem sa ikke noe om godkjent alarm eller ikke dem . Sa jeg hadde alarm å da fikk jeg 20% , men husker ikke om det blei noe mindre egenandel ved skade men mulig det . Desuten fra første sammtale med if til vi blei enige , så gikk prisen såpass mye ned at det er på grensa til mafia detta . Tenk på alle som ikke tør å ta den diskusjonen med selskapa , dem betaler vel så det holder .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg undersøkte med IF i våres, de sa den måtte være FG-godkjent for å få 20% avslag og fritatt for egenandel.

Dama i if spurte om vi hadde alarm , og det har vi og da fikk vi 20% . Ingen som har spurt meg ossen alarm det er, så hvorfor masa om det da .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ingen som har spurt meg ossen alarm det er, så hvorfor masa om det da.

Fordi det er den skriftlige avtalen som teller. Det kan lønne seg å lese gjennom papirbunkene som kommer fra selskapet hvert år. Blir båten stjålet så er det veldig dumt om erstatningen blir avkortet fordi du ikke hadde godkjent alarm.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...