Jump to content

Vind instrument


rhea

Recommended Posts

Feilen du beskriver likner svært på noe som hente meg.

 

Raymarine - om jeg ikke husker feil, så har Autohelm gått inn under den hatten. Jeg har et Atohelm ST vindinstrument fra tidlig på 90-tallet. Det begynte å oppføre seg slik du beskriver. Hos meg var det giveren for hastigheten (en elektronikk-komponent) som sitter like under skovlen som går rundt som var kaputt. Den er rimelig grei å demontere.

 

Feilen kan jo være andre steder enn i selve giveren, i teorien kan det forutenom giveren, være svikt i kabelen (lite sannsynlig), eller i selve instrumentet.

 

Jeg vurderte alle tre, og fant dessuten at det å erstatte selve giveren kostet et par hundre, de andre et par tusen. Jeg kjøpte ny giver, gikk til en radioreparatør som loddet på plass de tynne ledningene og satte opp "pynten" i mastetoppen igjen. Alt har siden virket perfekt i 8 år.

 

Ha litt fett i gjengene når du setter sammen sakene slik at fuktighet ikke kan trenge inn. Antar at det var fuktighet som satte mitt system ut av spill.

 

Lykke til!

 

Mvh Jan

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...