Jump to content

Tegninger Summer Family / NorDan Family


Javi

Recommended Posts

Vårens store prosjekt ombord i L/B Javi er ombygging av forkabin. Vår Summer Family er sansynligvis levert som halvfabrikat da salongen er utført som tradisjonell U-salong. Salongen i forkabinen brukes aldri, og tanken er derfor å bygge om denne slik at vi får en skikkelig dobbelkøye. For å planlegge dette trenger jeg tegninger.

Jeg spør derfor om noen her på forumet har tegninger av Summer Family / NorDan Family, gjerne målsatte?

Link to post
Share on other sites

Hmm. Dette var interessant. Tenker du på å bygge om til slik båten er originalt med køya helt i forpiggen og u-sofa rett aktenfor?

Regner med at du har tittet litt på bildene i dokumentarkivet?

Jeg sitter muligens på noen bilder fra den båten jeg hadde, men de er uten mål. Er det ikke innerliner i kabinen din forresten, siden du skal bygge om?

Ellers så kjenner jeg båten godt, ut i fra at jeg monterte all innredningen selv i sin tid. Kan jo hende i verste fall at jeg kan komme opp med noen tips, hvis det skulle bli behov for det. :wink: Jeg kjører forøvrig forbi båten din omtrent hver dag.

Ellers så er nok tipset om å ringe de på Evje godt. Utrolig hva de kan om båten der i gården.

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Hei "nordan family 27" og "Geir-Frode".

Takk for tips! Har ikke vært på nett de siste dagene, men tipsene skal følges opp!

Tanken var å ikke henge meg for mye opp i standardløsningen med dobbeltkøye og u-salong. Tenkte mer i retning av "kapteinlugar" med en standard 150 madrass.

Joda, kabinen har innerliner. Helt akter på babord side er toalett (altså motsatt side av standardløsning). helt akter på styrbord side er et par skap og kjøleboks. Helt fremme er et stuerom, og en bred køye (ikke dobbel) på tvers. Utover dette består kabinen av U-salong.

Det ble kronglete å forklare dette, men i mangel av bilde osv.......

Link to post
Share on other sites

Hei "o-hjelen"!

Jeg ser at du har lagt mange timers jobb i båten din! Nyydelig!!

Hei.

O-hjelen er kameraten til At-le. Vi er imponert også på o-hjelen. Han er flink håndarbeid snekker sin båten.

Han skal bytter motor øker fra 82 hk til 120 hk snart løpet av mars-april i år. Baatferie_2006_169__Small___Custom___Custom___Custom_.jpg

O-hjelen sin båten. På vei til Gøteborg fra Dalslandskanal sommer ferie 2006.

 

At-le :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...