Jump to content

er hurrycane 370 bra båt?


hurrycane 370

Recommended Posts

Hei

 

Eg er 14 år og skal kjøpe meg ein hurrycane 370 :smiley: Eg er på jakt etter ein hurrycane som er billi og kan vere eit lite oppussings -prosjerkt. Er det nokon som veit/har ein billi hurrycane 370 til salgs ?

Er hurrycane bra i sjøen? har hørt det skal vere bra v-bunn i den ?

Eg skal ha ein Suzuki 9,9 hk på den, er det nokon som veit kor mangen knop den vil gå med 9,9 hk?

 

Håper på svar :smiley:

Redigert av hurrycane 370 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Eg skal kjøpe meg hurrycane 370 :smiley: Men eg lurer på om det er ein bra båt?Har hørt att dei skal vere bra i sjøen og har bra v bunn i dei?

Eg har vert runt på nette og sjekket med det er så dyrt :sad: Er det nokon som veit om ein eller har ein hurrycane 370 til salgs? Eg skal ha suzuki 9,9 hk på den, er det nokon som veit kor mangen knopp den vil gå då?Eg har veldigt lyst til og kjøpe cleaver propell :smiley: Men har det så møkje å sei?Er det vanskliere å få den i plan då?

 

Håper på svar :smiley:

 

Andre Simonsen :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hurrycane 370 er jo en skikkelig ungdomsbåt som går veldig bra i vannet. Den tåler riktignok ikke så veldig mye sjø pga av at det lave fribordet. Tror nok det er mulig å få tak i et oppussingsobjekt for en rimelig penge men husk uansett å sjekke motoren da den ofte er den dyreste å reparere.

 

Lykke til!!

Link to post
Share on other sites

motoren skal være kortstammet og jeg vet om et oppussingsobj. i søgne til 6000, båt er dyrt, sånn er det.det er ikke noen sjøbåt dette nei og det er ikke noe spesielt god v- bunn på den, det er et leketøy ikke en sjøbåt, så skal den brukes i mye sjø er det ikke et godt valg...cleaver er bortkasta penger, heller større motor, clever drar ut de siste knopene...

Link to post
Share on other sites

cleaver er bortkasta penger, heller større motor, clever drar ut de siste knopene...
:yesnod: Når motoren er stor nok i utgangspunktet...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
Har du erfaring med hurrycane 370 siden du veit det skal vere kort stamme ,er ikkje noko bra v bunn i dei og atte dei ikkje er bra i sjøen?

 

Trenger ingen erfaring her .... Spiss baug, og flat fra midskips ... vil gi god retningsstabilitet i blikkstille og nikkedukke i litt krusning ... og med litt bølger (30 cm) blir hun hoppedukke med harde slag da hekken (flat bunn) treffer vannet først... hvis du må ned av plan ved større bølger så vil selv relativt små bølger bryte over det lave fribordet, og selv om hun har dekk, så vil du nok bli skikkelig våt. Båten bruker en blanding av hydrodynamikk og aerodynamikk for å løftes mest mulig ut av vannet (lavere friksjon gir større fart), med en pris som gir harde slag, som kan være kjedelig i lengden ... gøy er det nok, men ikke noe annet en leketøy.

 

Cleaver propell henger ikke sammen med "billig" og investeringen vil ikke stå i samsvar med gevinsten i fart.

 

Foresten, og ikke for å være belærende ..... du sier selv at du er under 16 år og har ikke lov til å føre denne båten ... er du og foreldrene dine klar over regelverket og hvilken straff dette kan medføre ?

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Jeg har kjørt Hurricane med 40hk og cleaver, Cyber med 15hk og 30hk. Cyber er helt like bortsett fra at cyberen har innerliner som gjør den 20 kilo tyngre. den vekten merkes ikke spesielt godt. Men som nevnt tidligere er dette en konge ungdomsbåt som passer til skjermete farvann. Når det blir bølger skjærer den rett inn i bølgen og de som sitter på blir kliss våte.

 

Angående Cleaver på 9.9 hk er bare tull. Motoren er veldig svak og propellen må ha så liten stigning at du ikke klarer å dra så mange knop ut av det.

Jeg tipper at etter en sommer med 9.9hk er du blitt dritlei for båten kommer rett over 20 knop og det gjør båten veldig forutsigbar og sikker, men man får aldri det helt store kicket siden farten er for lav til å få båten ut av vannet i bølger.

Med 30 hk var det ikke noe problem og den dagen meg og en kompis freste rundt på fjorden i 35 knop hadde vi ganske mange heftige lufteturer.

Men hvis du har lyst til å ta den helt ut er 40hk og cleaver tingen for deg, men jeg anbefaler deg at du kjører hurricanene med 9.9 eller 25hk for du tar steget opp til 40 for det er seriøst heftig. Når jeg var med en kompis som har en var det kraftig vind, men fjorden var veldig smal så det kom bølger på maks 30cm og da hadde vi sånne svev som fikk det til å kjile skikkelig nedentil og adrenalinet pumpet som bare F***. Men når du passerer 50 knop begynner båten å wobble(vingle fra side til side) så det viser at båten har en maksfart på 50 knop.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...