Taucher Startet 11.Januar.2007 Del på Facebook Startet 11.Januar.2007 Jeg har kjøpt en yamaha 25 hk 1994 modell ,ikke autolube, denne er lettere og yter litt mer enn autolubes så ca 28 autolube hester og noen kg lettere... Det jeg lurer på er hvor mye bruker denne, regner med svar fra deg Rago Motoren skal stå på en with vitsi, den gikk 29 knop med en gammel sliten yamaha 30 autolube, når jeg pusset den opp og satte på 15 hk gikk den 21,4 knop, mulig at den gikk bedre etter oppussing siden det var 8-10 lag med forskjellige typer bunnstoff på den og dette var ikke spesielt jevnt... Den nye motoren ser også utbrukt ut... Tipper at den er kjørt av en gammel mann eller dame... hvor mye tror dere jeg kan få båten til å gå? Hvor mange knop kan jeg dra ut av den med en riktig propell? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 11.Januar.2007 Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 (redigert) Jeg har kjøpt en yamaha 25 hk 1994 modell ,ikke autolube, denne er lettere og yter litt mer enn autolubes så ca 28 autolube hester og noen kg lettere... Hvor har du det fra at den yter mer uten autolube , oljepumpa drar da vel ikke 3 hk? 20/25hk fra 90-tallet er på 398cc , mens 30-hesteren er på 498, tror ikke du kan regne med å få samme farta med 25hk... edit: eller er det en 25hk Origin du har fått tak i? Såvidt jeg husker er denne oppgitt til 22.7hk/5000 o/min Redigert 11.Januar.2007 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Taucher Svart 11.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 kjøpte båten på gabrielsen marine, autorisert yamaha forhandler og utnevnt til yamaha-center og selgeren der sa at jeg kunne regne med at den hadde noen hester mer, men for all del vi vet jo hvordan mange selgere er, tror det kan vær en orgin, den har ei gullstripe nederst på dekselet... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 11.Januar.2007 Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 Kjøpte faktisk Yamarinen min fra Gabrielsen. Enkelte selgere sier hva det måtte være for å få solgt produktet sitt, har hørt endel rart ja... Origin modellen er den som er mer "kantete" utformet i dekselet. 430cc. Hadde en eldre mod. av denne på en GH for mange år siden. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Taucher Svart 11.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 jo kan stemme i beskrivelsen det, litt kantete, men den er likevel avrundet, nesten en mellomting mellom de veldig gamle og de nye... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Svart 11.Januar.2007 Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 Skal sjekke boka på jobben i morgen, tror nok det er en origin, ja... 430ccm hadde både 25 og 28 i 1976-78 inntil 30 kom med ny 496ccm - blokk i 79... Må vite motorkoden din... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
Taucher Svart 11.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2007 skal ikke hente motoren enda fordi gabrielsen skal ta en service på den og vinterkonservere den... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 Origin og asiatiske 25-modeller har motorkode 61R og er 496 ccm. Disse heter som regel 25BM, BW ol. Forskjellen er ifra 30A og 30H forgasser. Forbruket er 11 l/t - 5500 o/min... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 Hva mener du med asiatiske Rago? Produseres de flere steder? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Mathilde jr. Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 Gratulerer med ny båt Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 - Enklere modeller uten stasj som autolube, primestart, flere forgassere osv. - gjerne med lavere utveksling og større diameter på propell - s.k "arbeidsmotorer" som er enkelt oppbygget for mindre vedlikehold. I delelistene er disse modellene betegnet med(China) bak modellprefiks. De er i utangspunktet "Originmodeller", altså arbeidsmotorer -med noen ytteligere små endringer. Sett de tilbudt i Russland og Sør-amerika og. Yamaha har vel vil jeg tro mange fabrikker rundt om i verden Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
Taucher Svart 12.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 Hei rago, her er motorkoden: 61R-002705 Takk på forhånd... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
rago63 Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 (redigert) Ja, da ligger svaret over... Gratulerer med ny motor, regner forøvrig med at den ikke ser utbrukt ut? Edit; 30H har i tillegg høyere tenning - 25 grader BTDC og kaldere plugger mot 25´ens 22 grader BTDC og BH 7S... Tror forøvrig at arbeidsmodellene kalles "Enduro" Redigert 13.Januar.2007 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 Regner med det er stanset inn en Z på platen hvor serienummeret er Selleri? hvis ikke er det vel ingen 94 modell Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.