Jump to content

resturering av halco 26


Hans-Petter

Recommended Posts

båten er no kommet på land og er klar for en ombygging ,vurderer å bygge ny vegg bak , for da kan jeg flytte salongen lenger bakover og få plass til et dobbelt passarsjersete fremme i kjørerettning,toalettet blir og flyttet bak på stb-side. ønsker å få båten lik halco 29 med skrå vegg bak.er det noen som har erfaring med ombygging a halco. :flag:

Link to post
Share on other sites

Legger ved samme svar som eg sendte hbp70 på im:

 

Hei!

halco 26 er nok en båt eg kjenner rimlig godt ja...

Nå har eg ikke sett på halco 29 da eg laget min bakvegg, men den er jo ikke helt ulik.

Legger ved noe bilder, litt lettere å forklare da... Trykk på bilde for større utgave.

31432.jpeg

Slik så båten min ut da eg kjøpte den. Som du ser er veggen trekt bak en del, og vinkelen er endret...

 

31434.jpeg

Hadde igrunn tenkt å beholde glassfiberveggen, og ha toalettet innenfor på babord side. Men planene ble endret å ny aluminiumsvegg fra Colt ble sett inn. Synes akterdekket er stor nok selv om veggen er flyttet 30-40cm lengre bak enn originalen.

 

Nokre detaljbilder:

31435.jpeg

 

31437.jpeg

 

31438.jpeg

 

Når det gjelder interiørløsning, har eg lagt vekt på skikkelige soveplasser fremfor stueplass...

 

31443.jpeg

Har laget en stikkabin bakover ved siden av motoren. Må da plassere varmvannstank, varmer, septiktank og pumper på styrbord side noe som gikk greit, men som sagt, stueplass til fendere og garn blir liten under dekk... Størrelse ca. 2m lang og 70cm bred.

 

31444.jpeg

Har også hevet salogen slik at eg får plass til en stikkabin under den. Litt begrenset høyde, men funker

fint!

 

Beklager rotet! Hadde først tenkt å ha buesalong, men fant det mest praktisk med å benker istendenfor. Med innlegspute kan denne også brukes som køye. du får da en seng på min. 1x2m...

 

31446.jpeg

31447.jpeg

Toalettet er plassert under dashbordet. Har hevet dashbordet så mye som mulig, men takhøyden er likevel begrenset. Men dorommet er ikke der du er mest, og å sitte der går fint!

 

31448.jpeg

Forkabinen er akkuratt stor nok for 2...

 

31449.jpeg

Her ser du begynnelsen av pentryet. Her har du god plass...

 

Legger ved noen bider av byggeprosessen...

31450.jpeg

31452.jpeg

31453.jpeg

31454.jpeg

31455.jpeg

31457.jpeg

31458.jpeg

31460.jpeg

31462.jpeg

 

 

 

Synes igrunn halco er en glimrende båt, men har sine begrensninger. Den største er takhøyden.

Med det positive med det er en lav båt med mindre vindfang og bedre sjøegenskaper og fart...

 

Lykke til!

 

Mvh

Eysteind

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...