Jump to content

Hvor kjøpe teakplank


arild

Recommended Posts

Jeg lurer på legge Teak gulv i kabinen :smash:.. derfor lurer jeg på Hvem selger Teakplank til bra pris :confused:

 

 

FY! Finn alternativer....

 

Det fins et pordukt som heter Kebony Det er norskt lautre som er harpiksbehandlet å ser ut som teak, fordi det er varmet opp og blir brunt... Mye bedre enn å slakte regnskog :)

 

 

Tenk Nytt..!

Link to post
Share on other sites

Ta deg sammen! Du er blitt hjernevasket. :nonod:

Sjekk hvor teaken vokser.

 

Den beste teaken kommer vel fra militærdiktaturet Burma, hvor fortjenesten går til å finansiere en av de mest menneskeretts-fientlige diktaturene vi har i dag.... :headbang:

 

Når det er sagt er jeg for handel med eksotiske treslag hvor man kan spore opphavet, og hvor det drives forsvarlig skogsdrift med replanting. Handel med fornybare ressurser som skog er svært viktig for mange utviklingsland. Så med en fornuftig forvaltning av skogsressursene, er jeg for import av eksotisk tre.

Bygger selv en liten båt i Mahogny, og siden jeg forsegler hele båten i epoxy, gir jeg mitt lille bidrag til å bevare regnskogen for ettertiden... :cheers:

 

Jeg kjøper mitt treverk hos Isene-Jordan i Oslo. De importerer treverk med miljøsertifikater osv. Det er mitt lille bidrag til en forsvarlig forvaltning. At jeg handler fra de som imorterer "lovlige" materiale.

Link to post
Share on other sites

Den beste teaken kommer vel fra militærdiktaturet Burma, hvor fortjenesten går til å finansiere en av de mest menneskeretts-fientlige diktaturene vi har i dag.... :headbang:

 

Når det er sagt er jeg for handel med eksotiske treslag hvor man kan spore opphavet, og hvor det drives forsvarlig skogsdrift med replanting. Handel med fornybare ressurser som skog er svært viktig for mange utviklingsland. Så med en fornuftig forvaltning av skogsressursene, er jeg for import av eksotisk tre.

Bygger selv en liten båt i Mahogny, og siden jeg forsegler hele båten i epoxy, gir jeg mitt lille bidrag til å bevare regnskogen for ettertiden... :cheers:

 

Jeg kjøper mitt treverk hos Isene-Jordan i Oslo. De importerer treverk med miljøsertifikater osv. Det er mitt lille bidrag til en forsvarlig forvaltning. At jeg handler fra de som imorterer "lovlige" materiale.

quote.gif

Se her ja, Det er det jeg egentlig mener. Man må være bevisst :) Har selv båt proppet med teak!

Link to post
Share on other sites

Den beste båt-teaken kommer temmelig sikkert fra Burma, nå som før i tiden.

Men nå snakker vi politikk og ikke miljø.

 

Ellers har jeg desverre liten tro på miljøsertifikater eller opprinnelsesbevis.

Bortsett fra når det gjelder teak, da. Der er saken klar: Garantert ikke regnskog :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...