Jump to content

Sofa på flybridge


Halvor

Recommended Posts

Hei!

 

Har som vintersyssel å bla innrede flybridge som pr i dag ikke inneholder noe annet enn skjerm. Jeg er på utkikk etter en sofa med rygg, og helst et fundament med syrefaste bein som kan skrues rett i gulvet. (Heter det dørk på flybridge blei jeg plutselig litt i tvil om????). Er det noen som vet om et firma el som leverer noe ferdig?

 

Takknemlig for svar.

 

Halvor

Link to post
Share on other sites

Hei Halvor, jeg hadde vurdert sofaløsningen nøye før jeg la mye penger i det. Jeg monterte to sofaer på flyen min og endte opp med Fredrikstads største soppfarm. Var nøye med og dekke til, men likevel gikk det dårlig. Mulig det finnes spessial utgaver, men det koster vel det hvite i øyet. Jeg satser på plastbenker og løse puter i år.

Link to post
Share on other sites

Hei Halvor, jeg hadde vurdert sofaløsningen nøye før jeg la mye penger i det. Jeg monterte to sofaer på flyen min og endte opp med Fredrikstads største soppfarm. Var nøye med og dekke til, men likevel gikk det dårlig. Mulig det finnes spessial utgaver, men det koster vel det hvite i øyet. Jeg satser på plastbenker og løse puter i år.

Hei!

 

Absolutt en erfaring å høre på. Hadde egentlig tenkt til å lage benker i syrefast, og som du sier ha løse puter. Blir nok det tenker jeg. Takk for innspillet.

 

Halvor

Link to post
Share on other sites

Ja, det heter dørk på FB, ihvertfall hos oss. Vi har sofa for styrepos som kan snus og benker rund baut med løse puter trekt med delvis vanntett stoff. Slik har det vært i 25 år med de samme putene. Stabler dem sammen i senter og har tett trekk over hele FB når det er meldt regn og når vi drar fra båten. Sofa og benker er konstruert av vinkeljern i "gorrstål" og krever litt vedlikehold. I rammeverket er det tilpasset 12mm malte fineerplater (som etthvert skal avløses av teak). Skal du lage noe tilsvarende ville jeg gått for syrefast. Det står på arbeidslista mi for de kommende to vintersesongene å bytte hele rammeverket til syrefast.

Hos oss er vi veldig godt fornøyd med vår løsning. Full utnyttelse av hele FB og sitteplass til 6-8 personer rundt bordet. Billig teppe på dørken og mengder med stuplass i benkene.

 

Har du en adresse så kan jeg sende deg en del bilder. Tror ikke jeg har noe av rammeverket, men litt rundt selve FB-løsningen vår for å gi deg ideer.

Redigert av Sigurd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...