Jump to content

Valg av lakk / maling?


OnkelDonald

Recommended Posts

Foran i båten min, under dekk blir det et rom der fast tank skal monteres. Når jeg nå driver å bygger platting til den fastmonterte tanken kommer tanker om hva jeg skal male/lakke dette med? Underlaget er litt gammel gelcoat og noe ubehandlet meranti finer. Dette blir et innerom som ikke synes veldig godt, så finishen er ikke så nøye, jeg er mer opptatt av å bevare lengst mulig holdbarhet på fineren osv. Så det går litt tid før jeg trenger å skjære ut råtten dritt igjen ;)

 

Hva er mest hensiktmessig å bruke? to-komp primer? Må jeg lakke over, eller kan jeg bare smøre primer å la det være med det? (primeren er 10 ganger billigere enn lakken)

 

Er det noe annet som er bedre å bruke?

 

Skal også etterhvert male/lakke stuerom under akterbenken. Blir samme prinsippet her, litt gammel gelcoat og noe ny finer som skal/bør dekkes med noe, men hva? Akter blir det jo stuerom for diverse greier så det bør jo tåle litt da.. helst også bensin og oljesøl og diverse.

 

Noen med gode forslag? Finishen er som sagt her ikke så viktig. Jeg trenger bestmulig beskyttelse til en rimelig penge.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...