Ip.Content

Logo

Østerbyhavn, Læsø, Danmark

• Logg inn for svare
4 svar på dette emnet

#1 Festina Lente 3 Ikke pålogget Postet 05.11.02 16:25

• Festina Lente IV
  • Medlem
Navn: Østerbyhavn

Beliggenhet: Nord/Øst på Læsø i Danmark. Innseiling er godt merket om man samtidig leser kart
Posisjon: N57 19,274 E011 07,338
Kartblad:
Fortøyningsmuligheter: Ved brygge, med/uten dregg.  Mot land med dregg
Antall plasser: ca 80
Kontakt (telefon):
Pris: kr 100,- pr døgn
Fasiliteter: Søppel, toiletter, dusjanlegg, pub/restauranter/spisesteder, kolonialbutikker, sykkelutleie, flott golfbane i nærheten,Laaaang sandstrand.  Kort sagt, det meste

Andre opplysninger: Ypperlig sted for å utforske øya med sykkel.  Mange severdigheter.  Pass på å få med Læsøs sydesalt. meget godt lokalt salt som produseres på øya etter gamle prinsipper.  En sykkeltur til Byrum som er hovedstaden på øya for å spise bigsemad med en lille og en pilsner kan også anbefales.  Sett av noen dager her, du er litt avhengig av været for å komme tilbake til Sverige eller Norge, men i løpet av noen dager går det som regel bra på en morgenstund.

Havnen er ypperlig for mennesker som ønsker en rolig havn, med mindre bråk enn for eksempel Skagen.  De gangene jeg har vært her har jeg alltid observert båter fra Sverige og Norge, siste gang lå det faktisk en 21 fot lang seilbåt ved siden av meg. Snekker på 24 fot er også observert, så sjekk værmeldingen folkens, og ta turen over.  Det er ca 33 nm fra du går ut noe syd for Marstrand til du er inne bak moloen i Østerbyhavn.  Det er en tur du garantert ikke glemmer. Husk: Det er deilg å være Norsk i Danmark
:confused:

#2 kapptein Ikke pålogget Postet 03.04.05 00:50

• Medlem
Har aldri vært der med båt, men støtter 110%.
Savner meldinger fra andre båter som har vært der.

#3 Lindita Ikke pålogget Postet 07.04.05 07:50

• Medlem
Hei Kapptein

Du som aldri har vært der med båt, kan du sende meg togtabellen for Læsø?  Til nød kan jeg klare meg med bussrute.

#4 Careka Ikke pålogget Postet 15.04.05 18:15

• Cat Seiler
  • Medlem

kapptein, på 02.04.05 23:38, skrev:

Har aldri vært der med båt, men støtter 110%.
Savner meldinger fra andre båter som har vært der.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi har vært på læsø(østerhavn) ,  det er en flott havn, og fortjener besøk.
lei deg sykkel og sykke rundt på hele øya,
vår minste på 7 år sykklet over 40 km på en dag. Så du klarer det nok sikkert også.
Flott badeplass for barna.  :seeya:

Redigert av careka: 15.04.05 18:15

#5 uniqe Ikke pålogget Postet 24.03.06 23:46

• Medlem
Vi var på Læsø i sommer. Flott plass, men vi var uheldig m overfarten i vår 33 fot båt. Barna og jeg ble kvalme. Læsø må oppleves, stille havn, fin strand, fint å sykle der, gratis buss.