Ip.Content

Logo

Barneskjær

• Logg inn for svare
3 svar på dette emnet

#1 Festina Lente 3 Ikke pålogget Postet 07.11.02 15:34

• Festina Lente IV
  • Medlem
Navn:  Barneskjær

Beliggenhet:  Syd for Tønsberg, ved Fjærholmen
Posisjon:  N 59  13,148  E010  27,848
Kartblad:
Fortøyningsmuligheter:  Bolter i fjellet, dregg akter.  Man kan også ligge i sundet mellom B og den lille holmen utenfor.  Her er det mulig å ligge longside
Antall plasser:  4 - 8

Andre opplysninger:  Uthavn.  Godt beskyttet mot sydvesten.  Kort veg med jolle til butikk på Nøtterøy. Inne på øya finner du fine gressletter i ly for all mulig kald vind.  Rester etter forsvarsstillinger fra 2. verdenskrig på syd/østsiden.  Liten sandstrand på syd/østsiden.

#2 Slagskibet Ikke pålogget Postet 10.12.02 15:57

• Medlem
Den lille holmen du mener heter Adamskjær.

Og på S enden av Barneskjær er  det ganske så langgrunt.

#3 Festina Lente 3 Ikke pålogget Postet 11.12.02 14:04

• Festina Lente IV
  • Medlem
Ja, jeg har ikke tenkt meg inn på sydsiden med min båt, ja det måtte være rubberducken da.  Men, på sydøstsiden er det greit å gå til land med dregg akter.

#4 Slagskibet Ikke pålogget Postet 13.12.02 10:47

• Medlem
Passere Barneskjær for å komme til Marinaen Pirus.Selv skyr jeg Barneskjær som pesten,mest pga all hekksjøen.Båtene kommer N fra rundt staken Ø for Fjærholmen og slakker ikke til putre fart før de er nesten inne ved flytebrygga til seilerforeninga.Dessverre er jeg en av dem noen ganger :lipssealed
Fra Arås/Knarberg i S er det også mange som drar på så det holder.Antagelig er SE siden best eller sundet mellom Adam/Barneskjær.

Når du passerer Barneskjær neste gang Pirus så er huset N for Sjømannshjemmet mitt gamle hus.Kraftig
ombygd og modernisert nå-syntes det er blitt pent.