Jump to content

Laminatdørk, behandlig på kantene


Daggad

Recommended Posts

Jeg har nettopp limt et 5,5 mm laminat teak imitasjon på dørken i min Skibsplast 605. Det er av disse platene som selges på 244x122 cm.

Jeg gjorde dette for å fiffe opp båten, samt at det skjuler møkka på dørken langt bedre enn den hvite plasten... :yesnod: Lett å sage med fintannet stikksag gjorde jobben forholdsvis enkel.

Selgeren anbefalte at jeg fuget ytterkantene med sikaflex e.l. da disse platene har kryssfiner kjerne med plast over og under.

 

Men nå begynte jeg å undre litt. Dette blir ikke så veldig enkelt å få fint.... Kan en løsning være å bruke Benarolje for å tette kantene ?

 

På den andre siden så kan jeg ikke se at skjærgårdsjeeper og andre åpne båter som har disse fake teakplatene er behandlet i det hele tatt.

Link to post
Share on other sites

Jeg har teak-laminat-plater i båten. Disse er ikke behandlet på noen måte, fra min side iallafall.

Kan ikke se at de er behandlet fra produsent eller. Nå er visst platene i min bår av god kvalitet,

så lim m.m. tåler vannsøl o.l over tid. Har hatt båten i 2 sommre nå og vasket båten innvendig

med masse vann flere ganger i løpet av sesongen, ingen problemer ennå.

 

Jeg lurte også på om jeg skulle behandle endene, men det gikk slik at jeg stolte på dem jeg kjøpte

av, som sa at dette ikke var nødvendig.

Redigert av Sinus_nor (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...