Jump to content

Hvor ble det av Fjordklubben?


Al-Tec

Recommended Posts

For en tid tilbake la jeg adressen til Fjordklubben inn i mine favoritter, men nå er det ingen respons på den siden. Hvor ble den av? Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg nå er besittelse av materiell som må være gull for Fjord entusiaster! Hør bare: På slutten av 70 tallet ble det produsert Fjordbåter på Fillipinene, og dette pågikk frem til midten av 80 tallet. Bl.a ble 24 og 30 Weekender produsert med original edeltre kledning på dekk og overbygg. Jeg har bildene fra produksjonen og testkjøringen av disse båtene! De vil etterhvert bli lagt ut på min hjemmeside om Wiking 28 når jeg blir ferdig med layouten på en egen dedikert side om dette.

 

JonP :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det er riktig som du nevner Jon,siden var nede en stund men den skal ha vært inntakt en stund nå.OJJJ hva skal til for at vi kan få tilgang til dette matriellet da Jon,ja gjett om dette hadde vært gull verdt for oss.Det begynner og bli vanskelig og få samlet inn artikler om Fjord Boat.Venter med stor spenning for og se de bildene.

Hilsen

Trond Jansen

Link to post
Share on other sites

Hei Trond J!

Bildene er tillatt brukt på nettet av den personen som eier dem. Når jeg får alt opp å gå med den nye siden er jo alt tilgjengelig. Kanskje jeg til og med kan få til en historie om hvordan dette eventyret artet seg! Det var virkelig et eventyr! Jeg lover å dele alt jeg får tak i med dere i Fjordklubben, kanskje jeg kunne få hjelp til å starte en Wiking klubb? Hva gjør dere med medlemsavgift, styre og sånne ting? Har dere nedfelte statutter og en fungerende organisasjon? Jeg er ganske nyskjerrig på dette da det er mange Wikingeiere som tar kontakt for å starte en klubb!

Link to post
Share on other sites

Hei Jon

Har sittet alene med cluben en stund nå.Kan trenge litt hjelp ja.Har ingen avgift enda,men jobber nå med noen Fjord Boat artikler som jeg håper er på plass snart.Prøver også og få til en rabattavtale på forsikringer,venter på svar fra et selskap nå i disse dager.Håper og få til endel i vinter.Sender deg gjerne en mail når ting faller på plass.Klart jeg kan dele de erfaringer jeg har med cluben så langt.Men det er jo Øyvind Hoegslund som har startet Fjord Boat Club som sikkert kan fortelle mer om det og komme igang.

Med Hilsen

Trond

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...