Jump to content

Skrangling i 60 hk mercury 4-takt


trond1234

Recommended Posts

Endelig er våren her og det nærmer seg sjøsetting med stormskritt. I går startet jeg motoren for første gang siden i høst. Det kom en syngende skranglelyd, hørtes ut om metall slo mot metall i veldig rask takt. Når jeg økte turtallet på motoren forsvant lyden, men den kom tilbake på når jeg senket turtallet igjen og propellen sto stille. Båten står på land med vanninntak til kjølesystem. Motoren er en 60 hk mercury 4-takt og var ny i fjor.

 

Er det noe galt, eller hører jeg bare lyden mye bedre når motoren ikke er i vann?

 

Kommentar fra moderator:

Emnetittelen er endret, var opprinnelig Skranglin i motor.

 

Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette

Link to post
Share on other sites

Kan fort være noe annet som ligger å vibrerer, som f.eks en av låsene til dekselet. Få med deg en til som kan gi gass mens du observerer, så kanskje du klarer å lokalisere synderen

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

-Og finner du ikke noe påfallende, så henvend deg til forhandleren. Motoren har fremdeles garanti.

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...