Jump to content

Motorfabrikken "Rollo", Halden


Mombasa

Recommended Posts

Hadde ei snekke med en Rollo-motor for mange herrens år siden. Mener det var en 5hk. Skruddde ut motoren når snekka gikk dukken, og ga den for ett par år siden til "Motorlaget Tøffe" i Fredrikstad. De hadde en Rollo fra før, og hadde det veldig morro med å mobbe en gjeng i Halden som også samlet på motorer men som manglet en Rollo ... :cool:

Det var en av karene i Fredrikstad som hadde litt greie på disse. Hadde delekatalog osv hvis ikke jeg husker feil.

Motorlaget Tøffe hadde tidligere en hjemmeside, men finner ikke den nå lenger.

De holder til i ett gammelt mekanisk verksted langsmed elva. Sist jeg snakket med dem tror jeg de hadde 2-300 motorer fordelt på forskjellige lagre og lokasjoner.

Sender deg en IM med ett par telefonnummer jeg har....

Link to post
Share on other sites

Mange takk for info Honduras.

 

Grunnen til min interesse er bl.a. at min bestefar hadde en båt med Rollo motor i (for lenge lenge siden). Han ga den også båten navnet Rollo etter motoren og en noe perifer familiær tilknyting til produsenten i Halden. Har tidligere hatt kontakt med Fagerli som du oppgir som kontakt, men har ikke avlagt "Tøffe" et besøk. Kanskje det er på tide?

 

Har du bilde av motoren?

Noen som har flere opplysninger?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...