Hei.
Forsøkte det på noen felter på båten siste sesong. På andre felter hadde jeg noe Seajet teflonstoff, og resten Selaclean.
Resultat fra arbeidet om våren:
1. TCnano var veldig drøyt, det ble meget blankt, spesielt falmet mørkeblå gelcoat ble som ny, og det var meget lett å legge på.
2. Seajet sitt produkt ble etter mye jobbing blankt der det var hvit gelcoat. Å få den falmete mørkeblå stripen pen, ga jeg opp.
3. Selaclean er som TCnano meget lett å legge på og her nærmest børster en det blankt med en myk klut. På det mørke blå ble det nesten like bra som TCnano. Med forsegler deretter, ble det minst like bra.
Utover sommeren holdt alle prøvene seg fine, men ingen holdt på det mørkeblåe området helt til slutten av oktober da båten ble tatt på land.
Men TCnano var det svært lett å sprøyte på og gni over underveis for lettvindt å få tilbake den dype glansen.
I år har jeg kun brukt Selaclean sin polish og forsegler, dvs., polishflasken gikk tom, så jeg tok resten med Autoglym polish for bil som er det samme produktet, men med annet navn. Autoglym er produsenten for begge produktene. Dette har jeg fått bekreftet skriftlig pr. e-mail fra importøren, Krefting!
Men jeg vil ikke avskrive at jeg kanskje går for TCnano neste år.
Lars H.