Jump to content

Investere i nye båtplasser i Horten?


Kosmix

Recommended Posts

Fordi det er så vanskelig å finne båtplass, er jeg tvunget til å tenke alternativt. Jeg har ikke gjort noe forarbeide/søknader til kommunen om dette enda, og vil først logge stemninga.

 

Hvor mange som bør være med for å realisere dette, utplassering av brygger, drift/vedlikehold o.l. samt hva som er realistiske priser tar jeg gjerne imot tilbakemelding på.

 

 

 

:crazy:

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Det er jo skrikende behov for båtplasser i Vestfold! Eier du eller har tilgang til strandlinje som er egnet?

 

Du kan jo sjekke prisene her og her:

 

Prisene i Horten vil nok være lavere i Horten enn i Tønsberg, da Tønsberg ligger nærmere Nøtterøy/Tjøme skjærgården (har ikke sjekket dette men...), men det kan jo være en pekepin.

 

Her er forresten noe i Horten:

http://www.solviken.no/

 

http://www.steinbrygga.no/avgifter.htm#HAV..._%A7_4_AVGIFTER

Pappa, jeg vil sove i båten!

Link to post
Share on other sites

Prisantydning:

 

Fra kr 51.000,- pr breddemeter

+ omkostninger pålydende kr. 1.900,- pr. båtplass.

 

:eek: :eek: :eek:

 

Leiepriser sesong 2007

 

Pris er oppgitt i breddemeter:

6m Uterigger kr 2700,- pr m

8m Uterigger kr 2900,- pr m

10m Uterigger kr 3350,- pr m

12m Yterigger kr 5050,- pr m

 

Priser inkluderer (riktignok....) strøm, vann, renovasjon, parkering og overvåkning. (...men likevel!!! :confused: )

 

 

Eksempel fra http://www.brygge.com/

Brygge tre/betong i byggesett. Bygger selv....

48,5 meter: 150 150.00 --> Dette er er da 10 plasser 'a 4 meter og 15 plasser 'a 3 meter! Hvis brygga med tilbehør uten parkeringsplass, men minimum landareal kommer på ca 500.000,- er 20.000 pr. plass + vedlikehold på f.eks. 2.000,- pr. plass..... Hvis innskudd i tillegg ikke refunderes, men tilfaller utbygger er det likevel ikke så værst. Forbud mot framleie og pålegg om dugnader og å benytte seg av plassen for å beholde den.

 

Ikke sikkert 50.000 i årlig leie er nok, men det kan ikke være mye om å gjøre.

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke helt problemet, Kosmix, i alle fall så lenge vi snakker om Horten. Alle båthavnene jeg vet om i kommunen er ikke-kommersielle, så her er det vel gode muligheter for båtplass til en rimelig penge? Om du vil ha båtplass i Tønsberg kommune er det verre, på Vallø må du nok vente en generasjojn eller to. I Horten derimot vil jeg tro du får båtplass i løpet av våren, til en pris som representerer selvkost for den aktuelle båtforeningen. Og billigere kan du vel ikke klare å gjøre det selv? Sjekk Åsgårdstrand, Steinbrygga, Fyllinga, Pluggen, Solviken og Løvøya, ville bli overrasket om du ikke finner en plass før sommeren!

Link to post
Share on other sites

Takk for at du er optimistisk, Gunnar.

 

Jeg skal fortsette å sjekke, men hittil er svaret at det er fullt og de har lange ventelister. En av bryggene nektet også å ta imot flere søknader...

 

Jeg får låne en plass i Åsgårdstrand til slutten av April, så jeg har fremdeles et par uker på meg. Ser ikke akkurat lyset i tunnelen enda (de fleste tunnelene på E18 er sågar stengt).

 

Så dyrt som noen kvadratmeter vann er nå og så desperat behovet for båtplasser er, burde det være mulig å høste penger til salt til maten.

Redigert av Kosmix (see edit history)

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...