Jump to content

Mangler skive til propell, andre kompatible skiver ?


Droll

Recommended Posts

Trenger litt hjelp, noen som kan komme med forslag til kompatible deler ??

 

Trenger ei tann skive til et Speedmaster girhus, det er snakk om den skiva som bak mutteren som fester propellen.

 

Grunnen til at jeg spør her, er at den er NLA ifra Mercury, MEN håper der er andre motoren som har ei skive som kan passe....

 

skive_1.jpgskive_2.jpg

Tror jeg kan bruke begge typer, men vil helst ha ta i den til venstre ( bildene viser skiver for andre motorer ).

 

Skiva jeg ønsker har 12 splines, og skal passe en aksling på 0.850" ( ca 21,60 mm ) ( MAX diameter, utvendig splines ).

Gjengene på mutteren er 5/8-18 ( hyllevare hos den lokale hardware pusheren :cool: )

 

ssm_12.jpg

Her er hvorfor jeg trenger skiva, vel kan vel klare meg uten, men.... ( er en 10" x 17" Record , Cleaver )

Et par extra bilder.

 

 

Arne Kjetil

Redigert av Droll (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så skikkelig flott ut dette prosjektet her!!!

 

Du kan jo høre med Ron Hill i USA, han har jo propeller til slike undervannshus i ny og ne?

 

http://stores.ebay.ca/Ron-Hill-Propellers

 

Lykke til...............

 

Ron Hill er også med på drifts side av BRF forumet, og utifra diverse poster på forumet vet jeg at han mulighet til å lage den spesifike skiva, men......hadde være lettvint om det var andre motorer på markedet som hadde ei skive jeg kunne bruke.

 

Han har også en slik propell inne nå, men for venstre rotasjon...

 

Er et par andre problemer med prosjektet også, men de får en ta senere :smiley: .

Et av problemene er propellene...er vanskelige å finne, men har 3 nå, den mindste er en 10" x 15", utvekslinga er 1:1, Wot = 5600>6000, og der er et annet problem/utfordring...... :cool::eek:

 

Arne Kjetil

 

 

iFrame (Innsatt web-side) Åpne i nytt vindu
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...