Jump to content

Interiørarbeid/ innredning i båt!


MartinN

Recommended Posts

Ohoi,

 

Jeg har en 33 fot båt, glassfiber/ plastskrog men det gjenstår en del innredningsarbeider før den kan sjøsettes!

 

Noen som har bygget og innredet en båt som har tips og råd til litt snekkerarbeid?

 

Noen tips til litteratur som omhandler innredning/ bygging av plast/ glassfiberbåter?

 

Takk!

 

Martin

Link to post
Share on other sites

Har ikke noen konkrete tips til deg, men jeg vil tro du finner det meste av slik litteratur hos Nautisk forlag, www.nautisk.no Om du retter en forspørsel til de vil de antagelig finne noen gode bøker om emnene...

Ellers er det bare å ta noen gode bilder av prosjektet, legge de ut her på forumet og spørre i vei, som regel for du svar. Prosjekttråder er svært populært, så lag en tråd med god dokumentasjon og masse bilder, så får du svar...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Mitt beste råd er å lage en egen tråd her på forumet.

Legg gjerne med mange bilder.

Her får du svar på alt :yesnod:

 

Planlegg godt slik at du ikke må gjøre om arbeid og at du til enhver tid har det du trenger.

 

Mitt neste råd er å tredoble den tiden du hadde tenkt å bruke på prosjektet.

 

Kikk på så mange båtinnredninger som mulig og spør

 

Kikk på bilder på nettet og lagre løsninger du liker.

 

 

 

 

Lykket til

 

(Vær tålmodig og rydd i båten hver dag)

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen! Tusen takk for gode svar! Dette forumet er jo knall..

 

Jeg skal poste en tråd etterhvert og legge ved bilder så kan dere følge med fra A til Å og forhåpentligvis får jeg mange gode tips fra dere! Jeg tillater meg nok å stille mange dumme og latterligere spørsmål underveis, kanskje også noen gode så ha tålmodighet med en landkrabbe som skal bli en sjøulk!

 

Det er sånn man lærer! Prosjektet kommer på Baatplassen om kort tid..

 

Takk!

 

Martin

Link to post
Share on other sites

Det er lenge siden det ble vedtatt at det ikke finnes dumme spørsmål her, bare dumme svar. Imidlertid kan det ofte være nyttig å kikke i emneoversikten og se på gamle tråder som er kategorisert der. Det finnes mange gullkorn og gode råd som bare ligger og venter på å bli lest.. Lykke til med prosjektet. Kan du fortelle litt mer om hva slags båt du har, hvor langt du er kommet i arbeidet, hvilke planer du har med prosjektet osv. Og bare for å understreke det nok en gang, alle vil se bilder, legger du ut bilder sammen med spørsmålene er du omtrent garantert svar.....

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...