Jump to content

Iskald beregning?


Karavoli

Recommended Posts

2 meter er jo rikelig men disse skipene suger seg ned i sjøen når farten øker, jeg ville gjette på 5-6 meter og kanskje også enda mer. Hadde vært litt synd med motorstopp rett før bruen...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Med tanke på risiko og konsekvens, var dette etter min mening på kanten. Det står jo i artikkelen at dette ikke hadde gått uten full fart.

Men hva skal de med kappasiteten på 1,8 millioner liter sjøvann til ferskvann hvert døgn, og produserer 35 tonn isbiter i døgnet. :crazy:

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Du hadde vel ikke fyr på alle seks maskinene da, slik som cruiseskipet, det ble sannsynligvis for lite nedsug :smiley:

Nei, motoren sto faktisk i free, for jeg ante noe ville skje :lol: Hadde knapt fremdrift på båten så det gikk helt greit.

Men jeg ser på akterspeilet at båten ligger tyngre når jeg kjører fort for motor.. :rolleyes: Kansje det hadde gått med bånn pinne :smash:

 

Jeg plukket heller opp en hyggelig liten gutt fra en gummibåt og fikk han til å stå på babord side for å hjelpe med å krenge båten.

Da gikk det også helt fint :flag:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Nei, motoren sto faktisk i free, for jeg ante noe ville skje :lol: Hadde knapt fremdrift på båten så det gikk helt greit.

Men jeg ser på akterspeilet at båten ligger tyngre når jeg kjører fort for motor.. :rolleyes: Kansje det hadde gått med bånn pinne :smash:

 

Jeg plukket heller opp en hyggelig liten gutt fra en gummibåt og fikk han til å stå på babord side for å hjelpe med å krenge båten.

Da gikk det også helt fint :flag:

 

Inspirert av SOS-segelsemester :wink: Har alltid drømt om å sende samboeren ut på bommen :flag_sw:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...