Jump to content

Nybåten i havn


Victora III

Recommended Posts

Så var vi i havn etter en båtløs vinter! Det ble en 06- mod. Bavaria 29 Sport med en D6 310 med alt utstyr. Unødvendig å si at vi gleder oss! (og neida, trenger ingen nyanseringer verken fra Bitteliten eller Puffen om båttypen. :lol: Etter grundig sonderinger og prøving av båttypen, samt prat med flere lokalt som har samme båten ble vi overbevist). 06- modellen har også en del forbedringer i forhold til tidligere modeller som f.eks. større toalett, takluker på toalett og over pantry, ikke sotet glass, det nye lyset mahognyet fra Bavaria osv.

 

Fikk den levert på semitrailer av Halvorsen Transport fra Risør og de kan anbefales! Virkelig proffe folk og leverte til en meget god pris (6000,- + moms fra Oslo).

 

Prøveturen gikk fint og D6`en var akkurat så responsvillig og sterk som jeg husker den fra tilsvarende båt jeg har kjørt.

 

Uredelig selger i første runde

Men det var en litt kronglete prosess fram til denne båten. For en måned siden hadde vi inngått muntlig avtale om kjøp av en tilsvarende båt som var ett år eldre og med en KAD 300. Vi gjorde avtale om å utforme forslag til kontrakt dagen etter og snakkes. Men hele den neste uka var selger umulig å få tak i. Jeg prøvde på alle måter. Da jeg etter en uke fikk kontakt med selger forteller han at de hadde bestemt seg for å beholde båten siden de ikke hadde hørt noe fra meg!! Unødvendig å si at jeg ble en smule provosert. Trolig hadde selger fått et bedre bud og var så feig at han ikke stod på en muntlig avtale. Toppen på feighet synes jeg var å løpe fra ansvaret. Jeg var uansett ikke innstilt på å kjøpe båt av en som opptrer så urealt.

 

Men historien endte likevel meget godt. Dagen etter dukket det opp en 06 mod. Jeg hev meg på telefonen og fikk en lang prat med en meget hyggelig seilbåtveteran som etter en sesong med motorbåt hadde fått abstinenser og måtte tilbake til â€et liv på skråplanet†som han sa :sailing: . Jeg bød han samme pris som for forrige båten og dagen etter var handel i boks. Klok av skade fikk jeg i en fart på plass en skriftlig kontrakt.

 

Sparte 40.000 på å vente til våren

Men irritasjonen over uredelig båtselger på første forsøk kan vi definitivt leve med. Ikke bare fikk jeg en ett år nyere båt med en mer moderne motor med mer kraft, men gjorde også et betydelig mye bedre kjøp! Tilsvarende båt jeg kikket på i høst gikk for 120.000 mer en jeg ga og nå går de fleste fra 120- 150.000,- mer.

 

I tillegg har jeg tjent 20.000,- i renteinntekter og 20.000 i sparte opplags- og servicekostander – altså bortimot 40.000,- totalt på en båtløs vinter. Ingen tvil om at å selge om høsten og kjøpe om våren var god butikk for min del.

 

Nå kan sommeren bare komme for vår del :flag:

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt... :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Gratulerer :flag: Er sikker på at dette er en kjempebåt. Ikke noe galt med Bavaria, og utrolig mye båt for pengene. De nye lysere innredningene er også mye finere enn de gamle. Har vært ombord i motorbåtene på messer og utstillinger, men sett enda mer på seilbåtene (liker særlig 42 Cruiser), men ev. konvertering til seilbåt ligger nok noen år frem i tid :wink:

 

Lykke til med nyanskaffelsen, ønsker deg en flott båtsommer, Swande

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt Swande!

 

Har blitt litt forvirret av Avataren din i det siste :crazy: men fikk jo årsaken nå. Jeg har hatt bomtur til Oslo t/r pga useriøs selger, men det ordner seg for greie gutter til slutt....

 

Ellers tiltreder jeg anbefalingen av Halvorsen Transport, benyttet de til frakt av båt fra Oslo til Kr.sand. De har OK pris og kraftig utstyr/ kran.

Link to post
Share on other sites

Gratulerer :flag: Er sikker på at dette er en kjempebåt. Ikke noe galt med Bavaria, og utrolig mye båt for pengene. De nye lysere innredningene er også mye finere enn de gamle. Har vært ombord i motorbåtene på messer og utstillinger, men sett enda mer på seilbåtene (liker særlig 42 Cruiser), men ev. konvertering til seilbåt ligger nok noen år frem i tid :wink:

 

Lykke til med nyanskaffelsen, ønsker deg en flott båtsommer, Swande

Takk i like måte. I dag ble det å gå over alle detaljer, litt shining og vask. Den ser faktisk helt ubrukt ut, men er nå bare gått 70 timer også da. 42 Cruiser er en kanonfin båt. Utroolig med plass - og lekker!

Gratulerer med ny båt Swande!

 

Har blitt litt forvirret av Avataren din i det siste :crazy: men fikk jo årsaken nå. Jeg har hatt bomtur til Oslo t/r pga useriøs selger, men det ordner seg for greie gutter til slutt....

 

Ellers tiltreder jeg anbefalingen av Halvorsen Transport, benyttet de til frakt av båt fra Oslo til Kr.sand. De har OK pris og kraftig utstyr/ kran.

Avartare bærerer nok preg av en båtløs vinter :lol: Så du hadde også bomtur!?? Hva kikker du etter? Halvorsen er gutta med utstyret i orden ja! Det så jo ut som et blinkende sirkus når de kom kjørende. Båten er ganske høy, så de måtte om Birkeland p.gr.a tunellene.

 

Sees på sjøen!

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi tok et løft båtmessig i fjor, var litt spent om det ville funke med familie på 5 på tur. Det gikk over all forventning, trenger ikke dra så langt når en bor midt i smørøyet :smash:

 

Mye lekkert i størrelse 29-34 fot, må bare ha alle momenter på plass; familie/ båtplass og ikke minst ....tid.

 

Grunnen til at Halvorsen Transport tok oppdraget var at båten lå litt vanskelig tilgjengelig på plass. Men med kraftig kran greide de løftet på mange meters avstand. "Blinkende sirkus" kan jeg skrive under på. Var litt imponerende når de fraktet båten nedover en sen mørk høstkveld, dessverre rett i vinteropplag....

 

Regner med å se en Bavaria cruise her nede i sommer.....

 

Nesten som en unge igjen eller? :wink:

Link to post
Share on other sites

Nesten som en unge igjen eller? :wink:

Skal jeg love! :lol: Vi gutter elsker jo ting fra kan gå - jo større vi blir jo større skal leketøyet være :smiley:. I dag fikk jeg faktisk vasket og vokset hele overskroget. Den var klargjort til fenderlist. Så nå er jeg temmelig støl og kjenner jeg at jeg har brukt muskler jeg ikke ante jeg hadde :lol:

 

Det er en Tropic du har, ikke sant? (ut fra avartaren). Sees sikkert på fjorden i løpet av sommeren.

Link to post
Share on other sites

Takk i like måte. I dag ble det å gå over alle detaljer, litt shining og vask. Den ser faktisk helt ubrukt ut, men er nå bare gått 70 timer også da. 42 Cruiser er en kanonfin båt. Utroolig med plass - og lekker!

 

Sees på sjøen!

 

Det er hyggelig å lese at ens båt blir positivt omtalt. Kan kun være enig i dette. Vil si att dette er mye båt for pengene.

 

Ellers grattis til KOB og Swande med nye flotte båter.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Så var vi i havn etter en båtløs vinter! Det ble en 06- mod. Bavaria 29 Sport med en D6 310 med alt utstyr. Unødvendig å si at vi gleder oss! (og neida, trenger ingen nyanseringer verken fra Bitteliten eller Puffen om båttypen. :lol:

Gratulerer med båtvalget

Nyansering om båttypen skal jeg ikke gi - men det er en forbaska fin motor. Og jeg tror du blir mye mer fornøyd med denne en KAD 300 - for den tror jeg blir litt treg i denne båten (den var i hvertfall treg i Nidelv 300 som veier mindre)

 

Med disse merker du nok ikke så mye til at Bavaria ikke lydisolerer motorrommene sine heller :wink::lol:

1007600.jpg

 

Gratulerer med en fin båt. Masse båt for pengene dette her :yesnod:

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Med disse merker du nok ikke så mye til at Bavaria ikke lydisolerer motorrommene sine heller :wink::lol:

Men det løser han med noen hundrelapper på Biltema, litt kontaktlim og noen timer i båten. Det fungerte i alle fall fint på min KAD44.

 

Gratulerer med flott båt. :flag:

mvh Knut Erik

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med båtvalget

Nyansering om båttypen skal jeg ikke gi - men det er en forbaska fin motor. Og jeg tror du blir mye mer fornøyd med denne en KAD 300 - for den tror jeg blir litt treg i denne båten (den var i hvertfall treg i Nidelv 300 som veier mindre)

 

Med disse merker du nok ikke så mye til at Bavaria ikke lydisolerer motorrommene sine heller :wink::lol:

 

Gratulerer med en fin båt. Masse båt for pengene dette her :yesnod:

 

:lol::lol: Du klarte ikke å dy deg! Hva er det med disse Windy-eierne? Problemet er selvsagt alt løst av tidligere eier, og jeg vil påstå at det er mindre støy i denne enn Nor Staren med D4`en som jeg kjørte i høst. D4`en har en hardere gange. Gudene vet om det til og med kan være mindre støy en i en GM 37 også, med doble D4 ère. :wink: .Ble faktisk meget positivt overraskt etter alt det du (og er det en til?) har maset om dette her :lol:

Men det løser han med noen hundrelapper på Biltema, litt kontaktlim og noen timer i båten. Det fungerte i alle fall fint på min KAD44.

 

Gratulerer med flott båt. :flag:

Takk takk. Joda, helt riktig. Hele motorommet er etterisolert profesjonelt og det var meget effektivt om jeg sammenligner med tilsvarende båt med KAD 300 uten isolering.

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hva er det med disse Windy-eierne?

Ingenting tror jeg - men med meg er det nok værre :wink:

 

Hele motorommet er etterisolert profesjonelt og det var meget effektivt om jeg sammenligner med tilsvarende båt med KAD 300 uten isolering.

Så fint - støyisolering er meget viktig for komforten. Og D6 bråker mindre enn D4. D4'en har en mer skarpere lydkarakteristikk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...