Jump to content

Tohatsu 25 1989 mod.


Eirik_M

Recommended Posts

Sorry..... - Den skal ha en viss innstilling ATDC på tomgang og fortenning ved WOT på mellom 20-28 grader BTDC, men eksakte verdier og hvordan merkene sitter vet jeg ikke... Har du prøvd å ringe Loxkel/Kellox?

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

ATDC=After Top Dead Center=når stempelet har passert øvre dødpunkt og er på vei ned igjen. Veiva har da en angitt vinkel hvor tenngnist skal utløses på tomgangskjøring.

 

BTDC= Before Top Dead Center= før stempelet er på topp. Angis også med veivvinkel. Dette kalles fortenning. Det er denne du har fått oppgitt. I Rephåndbøkene angis dette også i avstand målt på stempelet gjennom tennplugghull med måleur..

 

WOT=Wide Open Throttle=full gass.

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Takk for svar! :smiley:

Vart litt i tvil når du sier dette, det jeg skal gjøre er å stille på et stag som går i fra tennplata til den plata som gasswiren er fast i.

Skulle nok aldri ha prøvd meg på dette selv, før jeg visste hva jeg gjorde. Tror nok det var rett innstilt i utgangspunktet, men men,

man lærer så lenge man lever :wink:

Redigert av Eirik_M (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...