Jump to content

Riktige innstillinger FM 4 hk


JuB

Recommended Posts

Hei,

 

har en FM 4 hk, men en Solex forgasser + nyoverhalt magnet. Vi har prøvd litt må å få start på denne men er ikke helt sikre på når pluggen skal gi gnist.

 

Når jeg skrur på ventilen på tanken slik at bensinen kommer til forgasser, renner det bare ut av det hullet som det skal stå et lite filter. Er det flotøren som har satt seg fast da? Hadde forgasseren liggende i diesel 1 dag, så blåste jeg forsiktige utav med trykkluft. Så har den ligget i garasjen i vinter.

 

Noen som har gode tips her? :)

Link to post
Share on other sites

Tenningen stiller du slik at den tenner litt før øvre dødpunkt. Om du ikke vet hvor dette er, kan du bruke en ståltråd som du stikker inn i plugghullet og kjenner hvor stempelet er på topp. Det er lurt å lage et merke på svinghjulet for senere bruk :smiley:

 

Disse motorene er ikke så veldig fintfølende på tenningsinnstillingen. Bruk et tynt papir (feks. sigarettpapir) mellom stiftene, og drei motoren. I det øyeblikk papiret løsner, tenner motoren. Gammelt triks fra min far...

 

Har magneten "klo-" eller tannhjulskobling?

 

Om det renner fra forgasseren er det nok flottøren som ikke lukker skikkelig. Jeg ville skrudd forgasseren fra hverandre og renset den skikkelig innvendig og sjekket funksjonen på flottøren. Disse kan gå i stykker, men sannsynligvis holder det med en justering.

 

Lykke til! :cheers:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...