Jump to content

270 drev


Gismo

Recommended Posts

Jeg leter febrilsk etter service manual for volvo 270 drev. På dokumentarkiv ligger 280 og 290, men jeg finner ikke 270. Fikk beskjed om at det var 280 drev på båten min når jeg kjøpte den, men når jeg skulle bytte zink i år var det zink til 270 som passet. :crazy: Ellers ligner drevet veldig på 280. Hva er egentlig forskjellen, og hva i all verden er det jeg har? :confused: Det står noe på ett skilt ved dobbeltlagerhuset men det er ikke til å tyde. Det står ikke noe bak zinkringen på drevet.

Link to post
Share on other sites

Hoved forskjellen på 270 drev og 280 drevet er at eksos utløpet på 270 kommer ut i en i en V-finne under kavitasjonsplaten mens det på 280 kommer ut i hele kavitasjonsplatens bredde. Kavitasjonsplaten på 280 drevet er også bredere. Du bør derfro lett kunne se om det er et 270 eller 280 drev du har.

 

Ikke de beste billdene men.

 

270 drev

 

13_-1278224787.jpg

 

280 drev

 

6_337375403.jpg

 

Manualen til 270 og 280 drevet er nesten lik.

 

Redigert: la ut link til bedre bilde

Redigert av SF (see edit history)
Link to post
Share on other sites

bortsett fra det som er nevnt i postene over så kan jeg si at 270 og 280 er ganske like. jeg trengte noen deler til mitt 270 drev. men siden disse ikke lenger finnes på laget til volvo så fikke jeg deler til 280 drev og delene passet fint... så hvis ikke du finner manualen til 270 så kan du bruke 280 manualen... det gjorde i hvertfall vi når vi demonterte og overhallte mitt 270 drev...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...