erund Startet 9.Mai.2007 Del på Facebook Startet 9.Mai.2007 Lurer på om jeg bør skifte zink anode i girkassen til Volvo Penta TAMD40B? Har hørt ulike meninger. Noen forbyr dette pga risikoen for å skade girkassen mens andre sier jo.... Hva sier dere? Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post Share on other sites More sharing options...
At-le Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Hei. Vår VP TMD 30 har 3 stk motor og gear. Fikk "nesten sjokk" 3 anoder er nesten tom tidlig vår 2 år siden. Da vi kjøpte den sen høst 3 år siden. Har kontroll i år anoder holder fint og slipper skifter. Tror det er best ha anoder i gear pga ungår skader metall i gear ? At-le Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 9.Mai.2007 Del på Facebook Svart 9.Mai.2007 Er det MS3 du har, isåfall sjekk denne tråden. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
kim Svart 10.Mai.2007 Del på Facebook Svart 10.Mai.2007 På en ms3 kasse skal det zink i øverste røret. Det skal ikke zink nede,ettersom den kan knekke og tette kjølingen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Svart 10.Mai.2007 Del på Facebook Svart 10.Mai.2007 Det finnes en egen, kort, stavanode som kan brukes i den nedre, originalt satt det to anoder. Om det er nødvendig er en annen sak. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.