Jump to content

Garmin 520s, erfaringer?


Tine

Recommended Posts

Har annskaffet nye Garmin 525s med de nye kartene. Det er relativt rask oppdatering på zoom. Vil vel tippe ca 1-2sekunder før man har alle/max antall detaljer på skjermen.

I tillegg er det ganske stilig med 3D kart. Man får også eget 3D kart der man ser havbunnen. Sikkert nyttig hvis man skal fiske. Flyfoto over marinaer og havner.

Men under navigasjon bruker jeg standard navigasjonskart.

Er sålangt fornøyd med produktet!

Forkjellen på min 525 og "din" 520 er vell skjermen som jeg kan se. Min plotter har LCD skjerm med 640x480 pkt. Jeg kan faktisk se TV på min :lol: Men så er spørsmålet, har man virkelig bruk for en slik skjerm. Den koster jo endel mer.

Hvis du er på utkikk etter en plotter i denne prisklassen tror jeg du velger riktig med 520. Jeg har gode erfaringer med Garmin fra før!

Lykke til! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Er disse plotterne med de nye G2 kartene? Kan du evt. bekrefte eller avkrefte om de er dybde visning på alle skjær,grunner osv. Eller er det bare mørkeblå farge der det er grunt?

 

Savner fælt en tilbakemelding på dette.

 

 

ja, det er de nye kartene. GARMIN bluechart G2 VISION Regular. med 3D visning av havner og bunnforhold.

Dybdene ved jeg ikke om...... men er intressert i et svar jeg også :flag:

 

Man kan velge mellom to fiskekart. Det ene viser "kurvene" under vannoverflata. (Er ikke sikker på hva det heter).

Den 3Dimensjonale biten er veldig gøyal. Da går man under vannoverflata og ser dybdeforholdene i 3D :yesnod:

Man kan zoome ut og inn for å få mer oversikt over området eller zoome inn for å få nærmere detaljer.

Link to post
Share on other sites

Har kjøpt Garmin 525, har problemer med detaljer. På zoom område 200m hvises flest detaljer på kartene, men ikke dybder på alle grunner :headbang: . Zommer en inn eller ut, så forsvinner opplysningene. Her må der være noe tull med disse. Har også siste software, så det er ikke der dette ligger. Så utfra det, ikke kjøp denne plotteren ennå, før dette er fikset.

Men den har en fantastisk mulighet, når en står på et punkt, og skal til en annen plass, er det bare å peke dit en vil, så lager plotteren forslag på rute, og holder seg utenom vanskelige plasser.

Lage ruter er kjekt, men blir det forandringer på veien, passer ikke ruten lengre, så denne likte jeg, men foreløpig må jeg ha 2 kartplottere, en til rute, og en til å dybdene :crazy::crazy:

Link to post
Share on other sites

Har kjøpt Garmin 525, har problemer med detaljer. På zoom område 200m hvises flest detaljer på kartene, men ikke dybder på alle grunner :headbang: . Zommer en inn eller ut, så forsvinner opplysningene. Her må der være noe tull med disse. Har også siste software, så det er ikke der dette ligger. Så utfra det, ikke kjøp denne plotteren ennå, før dette er fikset.

Men den har en fantastisk mulighet, når en står på et punkt, og skal til en annen plass, er det bare å peke dit en vil, så lager plotteren forslag på rute, og holder seg utenom vanskelige plasser.

Lage ruter er kjekt, men blir det forandringer på veien, passer ikke ruten lengre, så denne likte jeg, men foreløpig må jeg ha 2 kartplottere, en til rute, og en til å dybdene :crazy::crazy:

 

Da blir det ikke G2 kart på meg, hele vitsen er jo å se dybder på skjær. Flyfoto trenger jeg ikke, jeg er jo i båt :wink: Så da beholder jeg de vanlige Bluechart kartene, som jeg er kjempefornøyd med.

 

PS. Det er nok ikke plotterens feil, men kartet du putter i den som er helt på jordet. Jeg har nemlig plotter som kan ta nye G2 kart eller de vanlige Bluechart kartene, og den viser grunner med dybde.

 

Så en ting dere bør gjøre er å klage til Belanor eller Garmin hvis dere ikke er fornøyde med kartene.

Link to post
Share on other sites

Har kjøpt Garmin 525, har problemer med detaljer. På zoom område 200m hvises flest detaljer på kartene, men ikke dybder på alle grunner :headbang: . Zommer en inn eller ut, så forsvinner opplysningene. Her må der være noe tull med disse. Har også siste software, så det er ikke der dette ligger. Så utfra det, ikke kjøp denne plotteren ennå, før dette er fikset.

Dette er nok et software problem, send en mail til Garmin i USA med en beskrivelse av problemet, så vil de rette dette opp til neste versjon av software. Det kan være en del bugs i softwaren... Det kan også hjelpe å installere versjonen som kom før den du har nå.... Regner med at du abonerer på software utgivelser fra Garmin, da får du mail når ny versjon er utgitt og hva som er utbedret...

 

Dette er fordelen med Garmin, når bugs i softwaren oppdages så er de snare til å rette på dette....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

jeg bestilte min garmin på marineshop.no den 14 mai. Da den ikke ikke var kommet den 21.mai, tok jeg kontakt. Det viste seg da at de ikke hadde flere 520 igjen.

De påsto at de hadde prøv å ringe oss for å gi beskjed. Men jeg tror ikke på det, kona er hjemme hver dag. Hvorfor ikke sende mail eller ringe mobil?

De lovet da å sende en 520s isteden, men til en annen pris (ca 600kr dyrere). Denne ble lovet meg innen pins helga.

På fredag da vi dro på tur, var den fotsatt ikke kommet noen plotter.

 

Jeg ringte til Bergerkrysset fritid/båt på mysen. De hadde også bare igjen 520s. Men jeg fikk en 520s med G2 kart for 400 kr billigere enn hva de skulle ha på marineshop.no for en 520(ikke 520s)m/kart.

 

Men, som selgeren på marineshop sa........ " vi har så mange kunder at vi....................."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...