Jump to content

Problemer med tilting på Bravo III


Hansa666

Recommended Posts

Hei!

Jeg har et Bravo IIIx drev på en GM6,5L V8 300 HK. Når jeg går sakte, kan jeg tilte drevet opp og ned som jeg vil, og alt fungerer som det skal. MEN når båten er i plan, funker ikke tiltingen lengre. Jeg bruker i dag trimflapsen til dette, men har et ønske om å kunne bruke drevet. Noen forslag??

Link to post
Share on other sites

Jeg har samme drevet selv og powertrimmen fungerer som en drøm. Kan nesten høres ut som om HPU'en din ikke leverer den kraften den skal. Jeg går ut fra at du har sjekket at det er nok olje på den?.

 

Har du sett i dokumentarkivet her på forumet, du finner manual på den der.

Link to post
Share on other sites

Hei Hansa 666, viser til e-mail jeg fikk av deg. Fant ikke din e-mail adresse så jeg legger ut mitt svar her.

 

Med HPU mener jeg Hydraulic Power Unit. Den består av en elektromotor som driver en hydraulikk pumpe. Det er nok den som du nevner du har på babord side. Hos meg står den på styrbord side. Jeg har ikke hatt behov for å feilsøke på dette systemet selv så her har jeg lite å bidra med.

 

Men sjekk denne linken, her har du en svært detaljert manual på drevet. Kanskje du kan få noen tips der.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei!

Takker for innspill her, Drevet går helt opp når jeg putrer fremover. Dvs at jeg kan tilte propellen opp i vannoverflaten. Da jeg kjøpte båten, var ikke instrumentet for tilt innstilling koblet opp. Har et slikt instrument men jeg glemte helt dette under vinteroppgraderingen som ble VESENTLIG mer omfattende enn jeg hadde drømt om....

 

Dette som sies om "beach" instilling, hvordan kan jeg sjekke om det er her feilen ligger?? hvordan fungerer dette systemet?

 

SF, Takker for ditt svar, har sett på manualen og den var jo glimrende, men jeg fant ikke noe der ang denne "beach" instillingen.....

 

Er det noen som har en manual på dette???

 

 

Takker for alle svar.

Redigert av Hansa666 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Og den limitswitchen, samt pot. meteret på vårt forrige drev var gåent :-) Men jeg var klar over det, så jeg husker ikjke om jeg merket symptomer som du har.

 

btw: Denne switchen skal kobles til 2 grønne kabler i bakkant av motoren. Har en av disse blitt brutt? Mekanikeren min røk en av de under fiks av turbo.

 

Joda310

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...