Jump to content

Kjennskap til Mørebas 33 ?


benq

Recommended Posts

Har vært på leting etter litt fakta og omtale rundt Mørebas 33 havseiler,kan jo være at jeg er for lite flink til å søke på nettet, men jeg klarer ikke å finne noe annet enn en annonse på finn.no. Så hvis noen kan komme med noe om denne aktuelle båttypen så hadde jeg kunnet spart meg for timer med ergrelse i data verdens mysterier. :flag: :flag:

Link to post
Share on other sites

Siden du ikke har fått noe svar så langt kan jo jeg begynne... Vel selve seilbåten er ikke min interesse, men samme skroget ble og brukt til en sjark de laget. Mener de kalte den New Deal 33, eller noe i den dur. Samme skrog, men med annet overbygg, selvfølgelig.

Poenget med den båten var at den skulle være lettdrevet med liten motor og stor propell. Hvis jeg ikke surrer så var det vel en 3 syl. Perkins med stor utveksling på gearet som stod i den. Ble uansett mye frem og tilbake i etterkant, og tilslutt gikk firmaet overende. Noe av boet (inklusiv noen seilbåter)havnet på bergenstraktene og ble solgt derfra.

Mener jeg og har sett omtalt i et av båtbladene at formene til seilbåten har blitt brukt av andre. hmmmm. lurer på om det ikke var noen som gikk sammen og fikk et båtbyggeri til å plastre sammen 6-7 like båter.... Kan det vært i hardanger dette ble gjort......????

Noen var bortimot helt ferdige, mens noen gjorde de ferdig selv......

Men her vil jeg tro "seilfolket" kan berette mer? :wink:

Redigert av Gudrun (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...