Jump to content

Sony Marine Cd-spiller erfaringer?


VortexSurfer

Recommended Posts

Heisann,da jeg til nå ikke har funnet en eneste cd-spiller som holder mål har jeg nå bestilt meg denne saken:

 

Sony CDX-HR70MW

 

331440.jpg

 

 

Grunnen til at jeg nå går for denne er at jeg har prøvd en del andre marine-spillere (BOSS,JVC,Pioneer) og disse har ikke tålt vibrasjonene/slagene de har blir utsatt for i RIB`en vår...

 

Lurer derfor på om det er noen som har erfaringer fra SONY sin spillere??

 

På forhånd takk,og ha en fortsatt fin dag :cheers:

Redigert av VortexSurfer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

tror nok ikke det er noen spillere som tåler slik behandling som du antyder der :nonod:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

nei, kjøp en spiller med inngang, så kobler du i-pod eller annen mp3spiller til spilleren. vips - ørene fylles med vellyd (forutsatt at musikksmaken din er ok) uansett bølgehøyde. Du trenger egentlig ikke spiller i det heletatt, en bedre løsning vil være og kjøpe en bilforsterker som du kobler ipoden (eller annen spiller) direkte til.

Link to post
Share on other sites

Hvis du skal montere den sony-spilleren skikkelig, så det blir en jobb og få den ut igjen; kjøp liksågodt en sånn eller tilsvarende, koble den til når du monterer spilleren. Hvis spilleren ikke fungerer godt nok i bølger, så plugger du bare i i-pod senere.

 

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=383535

 

2 minutters merarbeid og 100 kroner, så sparer du deg for en times jobb senere:)

Link to post
Share on other sites

Tror jeg ville benyttet et apparat for standard mål. Da har du muligheten for å bytte til andre typer hvis du ikke er fornøyd.

Men, utfordringen din er vel å motstå støt og slag, da kan det vel tenkes at kun utstyr uten bevegelige deler kan brukes.

 

Det finnes forøvrig flere merker som kan levere "bilspiller" med frontmontert USB port. Da kan du jo spille av MP-3 filer som du lagrer på en minnepinne. Og disse får du vel idag opp til 4GB. 1000 låter skulle vel holde til en liten RIB-tur skulle jeg tro :lol:

 

Ellers er jeg fornøyd med Sony, har nå vår andre CDX-R35, har fungert helt upåklagelig. I båten vi har nå, har vi en egen fjernkontroll for maritim bruk; RM-X55

 

radio.jpgfjern1.jpg

Redigert av Svenning (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis du skal montere den sony-spilleren skikkelig, så det blir en jobb og få den ut igjen; kjøp liksågodt en sånn eller tilsvarende, koble den til når du monterer spilleren. Hvis spilleren ikke fungerer godt nok i bølger, så plugger du bare i i-pod senere.

 

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=383535

 

2 minutters merarbeid og 100 kroner, så sparer du deg for en times jobb senere:)

 

 

Takk for tipset :cheers: ,men har allerede en slik kabel :wink:

Link to post
Share on other sites

quote.gif
Tror jeg ville benyttet et apparat for standard mål. Da har du muligheten for å bytte til andre typer hvis du ikke er fornøyd.
Men, utfordringen din er vel å motstå støt og slag, da kan det vel tenkes at kun utstyr uten bevegelige deler kan brukes.

Det finnes forøvrig flere merker som kan levere "bilspiller" med frontmontert USB port. Da kan du jo spille av MP-3 filer som du lagrer på en minnepinne. Og disse får du vel idag opp til 4GB. 1000 låter skulle vel holde til en liten RIB-tur skulle jeg tro :lol:

Ellers er jeg fornøyd med Sony, har nå vår andre CDX-R35, har fungert helt upåklagelig. I båten vi har nå, har vi en egen fjernkontroll for maritim bruk; RM-X55

radio.jpgfjern1.jpg



Hei,denne spilleren passer i standard DIN hull da det kun er fronten som er noe større på denne :smiley:

USB port i front er vel ikke helt lett å få vanntett,så dette er uansett ikke aktuellt for meg :nonod:

Fint at du er fornøyd med din SONY spiller,håper at jeg og blir det :drink:
Link to post
Share on other sites

Tror jeg ville benyttet et apparat for standard mål. Da har du muligheten for å bytte til andre typer hvis du ikke er fornøyd.

Men, utfordringen din er vel å motstå støt og slag, da kan det vel tenkes at kun utstyr uten bevegelige deler kan brukes.

 

Det finnes forøvrig flere merker som kan levere "bilspiller" med frontmontert USB port. Da kan du jo spille av MP-3 filer som du lagrer på en minnepinne. Og disse får du vel idag opp til 4GB. 1000 låter skulle vel holde til en liten RIB-tur skulle jeg tro :lol:

 

Enig med Svenning,

ville gått for en løsning helt uten bevegelige deler i dette tilfellet. En harddisk basert MP3 spiller er heller ikke immun mot støt og vibrasjon. Så får man heller koble til iPod'en og spille CD når man ligger i havn

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...