Jump to content

Polar 29 - Motorstørrelse


syvers

Recommended Posts

Heisann

 

Driver fremdeles å speider etter "ny" båt. Har vært innom mange forskjellige alternativer, men har overhodet ikke klart å bestemme meg. Er ikke sikkert det blir handel i år en gang. Båttypen jeg har stoppet opp ved nå er Polar 29. Det jeg lurer på er hva som er "normal" motorstørrelse for denne båten. Det er jo snekketype, så noen store hastigheter er det ikke snakk om uansett, men jeg stusser litt over utvalget på finn.no. Der ligger det 6 båter (årsmod 79-83) med 6 forskjellige motorstørrelser som varierer fra 36hk til 130hk. Utvalget er som følger - med oppgitt max knop i parantes 36hk(7), 56hk (10), 61hk (10), 86hk(13), 96hk(15), 130hk(14).

Noen som vet hva man "bør" ha av hk i denne båten eller hva var "normalen"? Hører også gjerne om erfrainger/meninger om båten på godt og vondt. Sikkert noen her som har eller har hatt typen, men jeg fant ingen i erfaringsbasen

 

syvers :smiley:

Link to post
Share on other sites

Vil tippe et sted mellom 60 og 80hk bør være passe. Men disse båtene har et relativt bra fartspotensiale til snekke å være (med flaps), så det er greit med en større motor også. Man må jo ikke kjøre fullt, og en stor motor får jo et rolig liv og et behaglig støynivå ved rolig kjøring. Ville nok sett mere på motormerke og vedlikehold enn størrelse fra 80hk og oppover. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...