Sleipner93

Testing av Walkie Talkie

64 innlegg i dette emnet

Det kan være en halvbølge FM-radio-antenne...det passer med længden men hvorfor skulle man dog have sådan en antenne..???

Andy

Båtfabrikat/modell: Beneteau Antares 780 Navn: Numeo VII Kallesignal: XPE7708 MMSI: 219021434 AIS:

Del dette innlegget

Det kan være en halvbølge FM-radio-antenne...det passer med længden men hvorfor skulle man dog have sådan en antenne..???

Andy

Tror nok dette er en helt vanlig fm radio antenne ja:)

- MartinL

Båtfabrikat/modell: Verftsbygget cabiner Kallesignal: JW5ZLA

Del dette innlegget

Skal ta bilde av pluggen neste gang jeg er ved antennen.. :wink:

Båtfabrikat/modell: Tresjark på 25' Kallesignal: LE5799

Del dette innlegget

Tatt bilder av pluggen på antennen. Pinnen i midten kan presses inn. Noen som har peiling på hva slags plugg type dette er? Jeg har loddet fast en vanlig tv-antenne plugg.

bilde072.jpg

bilde073.jpg

Beklager bildekvaliteten, hadde ikke annet enn mobilen for øyeblikket!

Båtfabrikat/modell: Tresjark på 25' Kallesignal: LE5799

Del dette innlegget

Beklager bildekvaliteten, hadde ikke annet enn mobilen for øyeblikket!

Det sier du bestandig :lol:

Båtfabrikat/modell: Taubåten Hilmar 2 Kallesignal: LE4331 MMSI: 257589090

Del dette innlegget

Slik plugg er det under alle antennene jeg har kjøpt til CB, og kabel med rett kobling har fulgt med. Hør med f.eks. www.emes.no

En annen sak, har et par radioer liggende, men virker som de ikke tåler vann i det hele tatt. Finnes det CB-radioer for skikkelig båtbruk?

Båtfabrikat/modell: Saga 25 CC HT Navn: GALANT Kallesignal: LA2008 MMSI: 258233050

Del dette innlegget

Tatt bilder av pluggen på antennen.

Et lite tips er at den antennen ikke kan brukes til sending når den ikke er montert på bilen, den vil da mangle jordplan og du vil få et alt for høyt SWR-forhold, og sender du da vil utganstransistorene ta kvelden.

Båtfabrikat/modell: Seilbåt Navn: Spinnaker_NOR

Del dette innlegget

Fått liv i Walki'en? :) Har alltid Walki'en på når jeg er i båten. Lytter på Kanal 3 FM til vanligt. Sjeldent noen er innpå, kan prøve å snakke me deg jeg en gang hvis du vil teste den;)

Båtfabrikat/modell: Trebåt Kallesignal: LL5675 MMSI: 257768240 AIS: Class A

Del dette innlegget

Jada funker dem, men dem var AM modulasjon. Nå er det bare FM mod som blir brukt.

Har en FM men der har utgangen gått. Må få tak i ny utgang til den

Båtfabrikat/modell: Taubåten Hilmar 2 Kallesignal: LE4331 MMSI: 257589090

Del dette innlegget

Etter å ha lest litt på tråden her rotet jeg i gammelt "kjekt å ha" og fant fire Midland alan 516. http://translate.google.com/translate?hl=n...soft:*%26sa%3DG Prøver en halveis oversatt link. Er dette noe som vil kunne virke imot WT? Eller må jeg spre mine egne rundt får å få noen å prate med??

Båtfabrikat/modell: Can-Am

Del dette innlegget

Jeg har to stk Zodiac P2000, til disse trenger jeg nye batterikasser. (slide on type) Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt disse???

Dette er forøvrig meget gode håndapparat.

Båtfabrikat/modell: Draco 2000 DC

Del dette innlegget

Etter å ha lest litt på tråden her rotet jeg i gammelt "kjekt å ha" og fant fire Midland alan 516. Er dette noe som vil kunne virke imot WT? Eller må jeg spre mine egne rundt får å få noen å prate med??

Dette er ikke 27 Mhz walkier..Dette er UHF. Det er slike som blir solgt i dag dette vel.. Har noen slike eg og men funker heller dålig.

Men brukte traskesnakkere er vel rå å få tak i vel

Båtfabrikat/modell: Fairline 36Turbo

Del dette innlegget

Det er ikke lov med mere enn 0,5 watt på en lisensfri radio. Jeg og en nabo bruker noen sånne vi kjøpte på loppa. Hvor bor du? I nærheten av lillestrøm? Du kan lage en antenne av en kabel på 2,67m til 2,69m, så tar du en bananplugg/bananstift og setter den i PL kontakta.

Mvh

KapteinFredrik

Båtfabrikat/modell: Sollux 24 uten AC Navn: Helios

Del dette innlegget

Feil.

På 27 MHz er/var effektgrensen 4 watt.

Den VAR 0,5 watt, men ble endret på slutten av 1970-tallet.

På de andre frekvensbåndene som er nevnt her (444MHx o.l.) er det andre grenser.

Redigert av Marwin
Båtfabrikat/modell: Viknes 880 Navn: Boas Kallesignal: LD4641 MMSI: 257921330 AIS: Class B

Del dette innlegget