Jump to content

Testing av Walkie Talkie


Sleipner93

Recommended Posts

Tatt bilder av pluggen på antennen. Pinnen i midten kan presses inn. Noen som har peiling på hva slags plugg type dette er? Jeg har loddet fast en vanlig tv-antenne plugg.

 

bilde072.jpg

 

bilde073.jpg

 

Beklager bildekvaliteten, hadde ikke annet enn mobilen for øyeblikket!

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Slik plugg er det under alle antennene jeg har kjøpt til CB, og kabel med rett kobling har fulgt med. Hør med f.eks. www.emes.no

 

En annen sak, har et par radioer liggende, men virker som de ikke tåler vann i det hele tatt. Finnes det CB-radioer for skikkelig båtbruk?

Link to post
Share on other sites

Tatt bilder av pluggen på antennen.

Et lite tips er at den antennen ikke kan brukes til sending når den ikke er montert på bilen, den vil da mangle jordplan og du vil få et alt for høyt SWR-forhold, og sender du da vil utganstransistorene ta kvelden.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
Etter å ha lest litt på tråden her rotet jeg i gammelt "kjekt å ha" og fant fire Midland alan 516. Er dette noe som vil kunne virke imot WT? Eller må jeg spre mine egne rundt får å få noen å prate med??

 

 

Dette er ikke 27 Mhz walkier..Dette er UHF. Det er slike som blir solgt i dag dette vel.. Har noen slike eg og men funker heller dålig.

Men brukte traskesnakkere er vel rå å få tak i vel

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Det er ikke lov med mere enn 0,5 watt på en lisensfri radio. Jeg og en nabo bruker noen sånne vi kjøpte på loppa. Hvor bor du? I nærheten av lillestrøm? Du kan lage en antenne av en kabel på 2,67m til 2,69m, så tar du en bananplugg/bananstift og setter den i PL kontakta.

 

Mvh

KapteinFredrik

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...