Jump to content

Synspunkter på Lowrance 5300 C


Bergen dørk

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe en kartplotter fra WMJ Marine - Lowrance 5300 C Denne koster ca 7000 i Norge og kommer på ca 3700 kr inkl mva og frakt til Norge via WMJ Marine. Det er nesten halv pris og i så måte en god deal. Jeg vurderer det slik at denne type plotter er bra nok i en treg snekke som jeg har. Jeg har jo god tid til kikke på skjermen inn i mellom. :smiley:

 

Det er imidlertid en ting som undrer meg litt - i spesifikasjoner i norske nettbutikker; eks Navybutikken er den oppgitt å ha 5;5" skjerm, men hos WMJ Marine 5".

 

Kan det være at WMJ Marine selger ut en eldre modell til en rimelig pris, eller? Noen som har eller kjenner til denne plotteren?

 

Noen som forøvrig kjenner plotteren; har erfaringer med den og kan gå god for den?

Noen som kjenner til tester på den?

 

Jeg har søke litt rundt på forumet uten å finne noe på akkurat denne, men hvis noen sitter med en tråd dette har vært oppe i før, hadde jeg vært takknemlig for infoen.

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Alle Lowrance ekkolodd og plottere i denne størrelsen har 5" ikke 5,5" skjerm.

 

5300C iGPS er en helt ny modell av året. Eldre modeller heter 5000C og 5150C.

 

Modellen er rimelig avansert med muligheter for høhastighets nettverk og kan brukes som radarskjerm. Den har også NMEA 2000.

 

Skjermen er av høy kvalietet og har bra oppløsning. Prosessoren på de nyeste modellene har blitt mye raskere slik at oppdateringen er bra. En annen fordel er at det er veldig stor fleksibilitet om hva slags tileggsinformasjon som instrumentet skal vise og hvordan.

 

Ulempen med Lowrance plotterene er at betjeningen kan være litt trøblete i starten. Det blir litt lesning av manualen, men deretter vil nok betjeningen gå greit.

 

Hvis enheten blir plassert litt skjermet, eller skjermen skal felles ned er 5200C et bedre valg, da denne leveres med ekstern antenne til samme pris.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...