Jump to content

Justerbare flaps på Joda 270 (8100)


Saga32

Recommended Posts

Lurer på om det er noen som har montert , og har erfaringer med justerbare flaps.

Jeg har den orginale fastmonterte flapsen, og er ikke ute etter mere løft. Det som

jeg ønsker er muligheten til å trimme båten sideveis. Opplevde i sommer at den la

seg over mot styrbord når det var lite diesel, og vanntanken og septiken var relativt fulle.

Dette skjedde når farten var over ca 15 knop.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Tok kontakt med Joda denne uken for å høre deres mening om

det å montere justerbare flaps i tillegg til den faste.

Svaret var at de ikke anbefalte det.

Fikk inntrykk av at båten ville bli litt "nærvøs" ved bruk av juster-

bare flaps. De hadde kun gjordt det på 1 båt de hadde levert.

Legger derfor dette prrosjektet på "is" inntil videre.

Link to post
Share on other sites

Det er min far som har jodaen med justerbare trimflaps. Vi opplevde ikke at båten ble nærvøs etter montasje. Men om det var verdt pengene er jeg usikker på. Erfaringen hittil er at de blir noen store bremseklosser :sad: ut over sommern. Reine blåskjellfarmen :lol:

 

At båten din legger seg over på siden (styrbord) når diseltanken er nesten tom og septiken full er vel ganske naturlig, da diseltanken ligger på styrbord side og septiken på babord. Ville nok heller prøvd med noe omfordeling av vekt i slike tilfeller.

Selv har jeg en planende båt som er var for sidevind. Da er justerbare trimflaps veldig fine å ha :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...