Jeg stakk nedom båten nå i ettermiddag for å se om alt var som det skulle. Minus 6 ute og pluss 3 ombord.
Forsøkte et anrop mot TINE III på kanal 77, men ingen svarte. Tok telefonen og der satt Runo i klubbhuset nesde i havna si. Vi pratet litt om issituasjonen i havna hans i og med at isen nå har begynt å legge seg på Horten indre havn.
Runo satser på mildvær som er meldt til uken, slik at han kommer over i gjestehavna til helga før nyttår. Vi blir vel en tre - fire BP-båter der vil jeg tro.
Jeg startet opp Astor og lot hun gå en halvtimes tid med litt turtall, samtidig som jeg kjørte propellvann over mot noen seilbåter som har begynt å få is rundt seg.
Oslofjorden har ligget speilblnak i snart 14-dager og med de minusgradene vi har hatt i det siste, legger isen seg raskt, spesiellt der det er mye ferskvann til stede.llers ligger tåkedisen utover fjorden. Neppe sikt mer enn en kvartmil vil jeg tro. Sola ligger like over og laget et fantastisk fargespill enkelte steder.
Det blir vel trolig ikke noe kjøring med Astor før helga før påske da vi drar ut på kvelden ned til Horten.
Jeg har fridag i dag, og startet dagen i Sætre-havna der gamlegubbene møtes til kaffe og kaker på morgenkvisten. Dette er en trivelig gjeng som har sansen for det sosiale på morgenkvisten.
Her et bilde fra Hurumhavna, hvor vi ser isen ligger i krokene.