index, på 06.12.11 07:48, skrev:
Den sorte spaken er ventilløfteren. Ikke rart det ble tungt når du slo over denne, da får du full kompresjon. Vanlig startprosedyre er å sveive opp fart med åpne ventiler, slå spaken over og motoren starter.
Prøv en stund til, så vil den nok suge opp frostvæska. Det kan være at ventilene i pumpa er litt trege, og at den derfor blåser litt luft tilbake. Eventuelt så kan du holde slangen til inntalet litt høyt, sette en trakt i og fylle på frostvæskeblanding mens du sveiver rundt.
Prøv en stund til, så vil den nok suge opp frostvæska. Det kan være at ventilene i pumpa er litt trege, og at den derfor blåser litt luft tilbake. Eventuelt så kan du holde slangen til inntalet litt høyt, sette en trakt i og fylle på frostvæskeblanding mens du sveiver rundt.
Hei! Da skal jeg dra tibake for å prøve mere men blir litt stessa med tanke på kulda. Båten har vært i mitt eie i 2 år, men har ikke hatt den på vannet grunnet oppussing. Kjenner ikke til om det er frostveske eller vann i motoren fra før. Jeg prøvde å se om det var veske i motoren ved å skru på to skruer nederst til venstre men uten hell, det høres derimot ut som det er veske når jeg dreier, men kansje dette bare er olje eller diesel som jeg hører?