TB2855 Startet 14.Mars.2008 Del på Facebook Startet 14.Mars.2008 (redigert) Heisann, er det noen som har erfaring med å redusere stigningen på en av propellene på eit Bravo 3 drev. Jeg har litt problem å komme opp i riktig turtall litt utpå sesongen eller når jeg er full lastet. Har dermed lurt på å redusere stigninga på den fremste propellen med eit nummer. Trur at vist jeg går ned på stigninga på begge så blir det for mye. Er det non som har erfaringer med dette? Har tenkt at det event. må være den fremste som må skiftes. Eller?? Redigert 14.Mars.2008 av TB2855 (see edit history) Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post Share on other sites More sharing options...
borre16610 Svart 14.Mars.2008 Del på Facebook Svart 14.Mars.2008 Hei, Disse må brukes i riktig par, men du får cuppet og u cuppet som tilsvarer en str. Noen som mener at du kan bruke u cuppet foran og cuppet bak, men ikke alle er enige. Om du virkelig vil ha en skredersydd løsning, finnes nå Bravo three XR med en tommes interval. Med lav USD blir det kanskje overkommelig... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 15.Mars.2008 Del på Facebook Svart 15.Mars.2008 (redigert) Jeg kjører med 22 pitch foran og 24 bak. Det fungerer fint. Fikk minst 200 omdr. ekstra og mye bedre aksellerasjon Mistet bare 1 knop på toppfart. Redigert 15.Mars.2008 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
TB2855 Svart 29.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2009 Ja no har jeg monter 20" framme og 22" bak, og jeg fikk ca 100-150 omdreininger ekstra. Toppfarten er fortsatt den samme, men komme lettere i plan og båten går letter i sjøen. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 29.April.2009 Del på Facebook Svart 29.April.2009 Fungerer dette over tid? Vil du ikke få skjev belastning på drevet? Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
Trophy Svart 29.April.2009 Del på Facebook Svart 29.April.2009 Fungerer dette over tid?Vil du ikke få skjev belastning på drevet? Jeg merket ingenting annet enn at jeg fikk bedre turtall og bedre aksellerasjon. Propellen som jeg gikk ned i pitch på har også større diameter..... Hvordan tenker du at det skulle bli skjev belastning på drevet ? Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post Share on other sites More sharing options...
TB2855 Svart 29.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2009 Har snakket med flere som bruker dette "trikset" for å få det siste lille ekstra. Og de har ingen problemer. Skjevbelstning er det allerede, siden det er den fremste propellen som må gjøre jobben med å akslerer vannet opp i fart. Propellen bak skubber det bare videre. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post Share on other sites More sharing options...
Compromise Svart 29.April.2009 Del på Facebook Svart 29.April.2009 (redigert) Ja no har jeg monter 20" framme og 22" bak, og jeg fikk ca 100-150 omdreininger ekstra. Hei. Forstår jeg det riktig hvis det er indre propell ( i mot selve drevet ) du har byttet til 20"?? Jeg sliter litt etter jeg monterte baugpropell (har også vinsj med 50m kjtting i baugen), så dette kan kanskje være noe for meg også. Redigert 29.April.2009 av Skipet 4 (see edit history) Sitér dette innlegget /per Link to post Share on other sites More sharing options...
SF Svart 29.April.2009 Del på Facebook Svart 29.April.2009 Hvordan tenker du at det skulle bli skjev belastning på drevet ? Har ikke reflektert så mye over dette men trodde at propellene kom i par og skulle brukes i par. Mao at de var tilpasset slik at du fikk lik belastning på indre og ytre drivaksel. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post Share on other sites More sharing options...
TB2855 Svart 29.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2009 Hei.Forstår jeg det riktig hvis det er indre propell ( i mot selve drevet ) du har byttet til 20"?? Jeg sliter litt etter jeg monterte baugpropell (har også vinsj med 50m kjtting i baugen), så dette kan kanskje være noe for meg også. Du forstod det helt korrekt. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.