Jump to content

Erfaring med kjøp av kalesje til bla Bayliner fra Leta`s top shop?


Odd Thomas

Recommended Posts

Har noen erfaringer med å handle der?

 

Fikk igjen på skatten og tenker på å handle ny kalesje til vår baylienr 285(5) på http://www.letastopshop.com/?path=home.

 

Har noen erfaringer med å handle derfra?

Jeg tenker da på hva som eventuelt kommer i tilegg av moms og frakt.

 

Vår båt ser slik ut, http://www.letastopshop.com/index.php?path...iew&id=NQ==, og da er det vel rikitg at jeg skal etterspørre pris på Top, Front, Side Curtains,

and Slant back?

 

Vi vil ha mørk blå og da er det vel Royal Blue som gjelder? http://www.letastopshop.com/index.php?path=products

 

Jeg finner ikke pris på vår båt, men ser at til en Maxum 2955, koster top,front,sides,slant 700 USD = 3554.39 NOK

Det må være gunstig i forhold til norsk pris?

Redigert av Odd Thomas (see edit history)
Link to post
Share on other sites

kjøpte kalesje igjennom us boating i fra statene til bayliner 2855 fikk den sydd akkurat som jeg ville da jeg sløyfet vinduene i svingene bakerste kalesje del den var marine blå dette gjelder hele kalesjen jeg betalte ferdig levert til stavanger 19600 kr før jul

 

mvh

Mewa 2

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg har fått pris der, nå 18 000,- sikkert pga dollarkurs, men å bestille direkte må være mye billigere når utgangspunktet ligger på rundt 4000,- så kommer frakt+toll og mva på toppen.

 

La oss sette opp: 4000+ frakt, tar i =4000,- +toll =800 sum 8800 eks mva. = 11000 inkl mva.

 

\

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte en kallesje derfra vinteren 06/07.

Meget bra service, rask sending. Ca 3 uker og hele saken, levert til meg inkl mva ca 7800,-

 

Det var til en Bayliner 2955

 

Riktig som du sier...

"og da er det vel rikitg at jeg skal etterspørre pris på Top, Front, Side Curtains,

and Slant back?"

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte en kallesje derfra vinteren 06/07.

Meget bra service, rask sending. Ca 3 uker og hele saken, levert til meg inkl mva ca 7800,-

 

Det var til en Bayliner 2955

 

Riktig som du sier...

"og da er det vel rikitg at jeg skal etterspørre pris på Top, Front, Side Curtains,

and Slant back?"

 

Ble du da belastet for all fortolling, eller hadde du "flaks"

Kom det med posten eller med transportfirmaer?

Var passform bra?

Du måtte feste knapper selv?

Link to post
Share on other sites

Ble du da belastet for all fortolling, eller hadde du "flaks"

Kom det med posten eller med transportfirmaer?

Var passform bra?

Du måtte feste knapper selv?

 

 

Det er vel ikke så mye fortolling, men betalte selvfølgelig moms! :)

 

Jeg brukte den gang Magnum. Fra bestilling til levert på døra tok det rett i overkant av tre uker.

 

Passformen var som k..k i f...e! :p

 

Ja, knapper må festes selv siden ingen båter er 100% like. Men det er gjort på ett par timer...

 

Til og med i Brukermanualene fra Bayliner står det at det er Letas top shop som leverer orginalkallesjene til utgåtte lagervarer.

Link to post
Share on other sites

Har selv en 2855 med kalesje fra denne levrandør.

http://www.flatakerindustrier.no/index.php

Er usikker på pris, siden det var forige eier som kjøpte den.

Men resultatet er veldig bra.

bayliner_2855_159.jpg

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Har selv en 2855 med kalesje fra denne levrandør.

http://www.flatakerindustrier.no/index.php

Er usikker på pris, siden det var forige eier som kjøpte den.

Men resultatet er veldig bra.

bayliner_2855_159.jpg

 

Så det var du som endte opp med denne :)

Denne 2855 har perfekt utseende og oppsett etter min mening, men det ble en nyere type med bensinmotor for pengene.. :)

 

Vel, jeg har noen norske muligheter, men jeg vil faktisk ha det originale oppsettet, fordi vi er veldig fornøyd med å ha Bimini top.

 

Da skal jeg se om jeg får bedt om en pris i de nærmeste dagene.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
Jeg foreslo Visa, eller IBAN.

De ville da ha:

 

I will need a credit card no. with expiration date and we are 6 weeks out.

 

Siden du foreslo VISA så er det vel ikke spesielt rart at de spør etter nummeret og exp. dato. Dette må de jo ha for å kunne belaste kontoen. Tror ikke du skal være nærvøs for å gi dem dette. Har ikke selv handlet med Leta's men har handlet en drøss andre steder i US og har alltid brukt VISA. IBAN er en europeisk standard og det er nok et fåtall banker i USA som aner hva dette er, det blir dessuten litt dyrer å bruke bank til bank overføring da det koster litt i gebyr avhengig hvor fort det skal gå.

 

 

-XLnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker utelukkende rent kredittkort ved netthandel. F.eks Mastercard. Visakort har gjerne tilknytning til ens egen bankkonto så det tar jeg ikke sjangs på å legge på nett samme hvor sikker siden er.

Mastercard får en jo slengt etter seg hvorsomhelst for tiden. Billig å ha samt at en kan få erstatning hos kortselskapet ved evt. svindel..

.

.

bmhe

Link to post
Share on other sites

Så det var du som endte opp med denne :)

Denne 2855 har perfekt utseende og oppsett etter min mening, men det ble en nyere type med bensinmotor for pengene.. :)

 

Vel, jeg har noen norske muligheter, men jeg vil faktisk ha det originale oppsettet, fordi vi er veldig fornøyd med å ha Bimini top.

 

Joda det var jeg som endte opp med denne ja. Kjøpte den nesten utelukket fordi den har noe so sjeldent som eit ensfarget svart interiør. :lol: Får anfall av amerikanske spraglette interiør. :puke:

Men er førnøyd sånn ellers også da. :yesnod:

Redigert av TB2855 (see edit history)

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

. Tror ikke du skal være nærvøs for å gi dem dette. Har ikke selv handlet med Leta's men har handlet en drøss andre steder i US og har alltid brukt VISA.

 

-XLnt

Men å oppgi dette over e-post, er ikke det litt utrygt? er det mange som praktiserer dette?

 

Joda det var jeg som endte opp med denne ja. Kjøpte den nesten utelukket fordi den har noe so sjeldent som eit ensfarget svart interiør. :lol: Får

 

Husker dene var skikkelig fin inni også ja! Noe jeg imidlertid stusset over var lyskaster`ne bakover på targabøylen.:)

Redigert av Odd Thomas (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

Kunne du lagt ut noen bilder av interiøret?

Hei Whistler her er bilda, vakkert hæ? Det er berre å begynde å trekke om. :smiley:

bayliner_2855_145.jpg

 

bayliner_2855_146.jpg

Redigert av TB2855 (see edit history)

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Husker dene var skikkelig fin inni også ja! Noe jeg imidlertid stusset over var lyskaster`ne bakover på targabøylen.:)

 

Veldig praktisk å ha når du driver å lesser ombord i båten når det er mørkt. Badeplattformen er jo ikke akkurat romslig.

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Takk for bildene.

Veldig annerledes enn normalen.

I den grad jeg skal trekke om noe i kabinen står ryggputer og ileggsputa til V-køya først i køen (jeg ser for meg en tilsvarende løsning på fasong som i 265, som har ileggsputa integrert i ryggputene), og de blir hvite. Planen er å benytte disse til en solmadrass over akterdekket som flukter med L-sofaen. Mulig det blir mye puslespill....

 

Er (beveglige) spottene over spisebordet montert i de originale spotfestene?

Link to post
Share on other sites

Er (beveglige) spottene over spisebordet montert i de originale spotfestene?

Veldig godt spørsmål, har aldri tenkt over det. Har trudt dei var orginale, men jeg trur nok at du er inne på noe. :smiley:

 

TB2855: Jeg ville nok beholdt lampene jeg og, dersom hvis...

Er platformen for liten har vi løsningen her....

http://www.swimplatforms.com/2855_bayliner.html

Dett er liksom den store drømmen min :)

 

Har sett denne før og syns att dette er litt overkill. Noe midt imellom hadde vært perfekt.

Kunne kanskje kjøpt meg en sånn og modifisert den litt.

Før sjå ka femtiden bringer av arbeidslyst. :smiley:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Har sett denne før og syns att dette er litt overkill. Noe midt imellom hadde vært perfekt.

Kunne kanskje kjøpt meg en sånn og modifisert den litt.

Før sjå ka femtiden bringer av arbeidslyst. :smiley:

 

 

Jeg syns de forlenger linjene veldig bra på en ellers litt bollete bår, om vi skal være skikkelig kritiske :)

Vi bestiller nok en til vår 285(5) til vinteren, lik denne.... http://www.swimplatforms.com/2855b_bayliner.html

men jammen er det en stor plarttform jah :)

Link to post
Share on other sites

Vi bestiller nok en til vår 285(5) til vinteren, lik denne.... http://www.swimplatforms.com/2855b_bayliner.html

men jammen er det en stor plarttform jah :)

 

Jeg trur jeg venter til etter at du har montert den ferdig jeg da, sånn at jeg kan dra nytte av dine erfarinerg ang.

tilpassing og passform. :rolleyes::lol:

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

 

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...