Jeg har en hånholdt VHF også som reserve (som jeg vant i slagordkonkuransen her på batplassen.no

for noen år siden ) men også denne er uten Distress.
Blir nok å beholde Sailoren inntil videre (ellers får jeg jo ikke være med i menigheten

) så får jeg vurdere behovet for EPRIB løpende.
Sjekket tilkobling av ekstern høytaler i går, og med skjemaet ditt Lars så skal det være grei skuring å treffe på rett plass, men det er jo ikke hull i pluggen til de nye ledningene, så det må jeg alså borre opp ?
Men nytt spørsmål (som muligens ikke hører hjemme i denne strengen selv om det er relatert) :
Jeg skal strekke høytaler kabel fra kjelleren og opp under sprayhood for å kunne sette på mobile høytalere ala
dette via minijack kobling.
Men av og til hadde det vært kjekkt å kunne ha på radio/CD også ute. Det jeg tenker, er å strekke 1 kabel og koble dette fra Både VHF (mono) og Stereo annlegget til samme Minijack koblingen ute. Normalt vil jo bare en av dem være på og da vil vel det gå greit, men hvis begge kilder står på samtidig, vil utgangen på en eller begge kunne ta skade av denne sammenkoblingen da ? For i teorien er jo høytaler utgangen fra Stereo og høytaler utgangen fra VHF kobblet sammen via denne jacken da slik jeg tenker det

.
Vil det gå bra, eller bør jeg strekke to paralelle par med hver sin Jack (eller evt en bryter/Velger)?
Redigert av Erik: 09.02.12 10:59