wiking4912

volvo flymotor dieselvarmer

3 innlegg i dette emnet

Heisann!

er der noen som har erfaring med volvo flymotor dieselvarmer?

skulle fyre opp etter vinteren og alt virket normalt men pumpa stoppet etter første forsøk

noen forslag?

hadde varmeren helt i biter i vinter og smurte opp lagere og gjorde den ren

Kan jeg ha gjort no galt?

Båtfabrikat/modell: wiking

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites

Åtminstone äldre modeller av Flygmotorvärmarna doserade bränslet genom att det efter bränslepumpen leddes genom ett tunnt rör som sedan mynnade som ett munstycke i en kopp i brännkammaren som roterade med fläktmotorn. Om det är en sådan Du har skulle jag prova att rensa detta klena rör, för minsta smuts gör att det blir stopp. Röret syns utanpå brännaren, och försvinner in i brännkammaren. :yesnod:

Bostedskommune: Sverige Båtfabrikat/modell: Princess 40 Navn: Ebonita Båttype: Motor Båtlengde: 41- fot Byggemateriale: Plast Kallesignal: SC 8236 MMSI: 265580000 AIS type: Class B

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites

Min erfaring med Ardic 042D er at sotet flammevakt gjør at varmeren oppfører seg som du beskriver.

 

Men dersom du har demontert varmeren må du regne med å gjøre noen startforsøk før det kommer diesel uten luft fram til brennkammeret. Du hører det på pumpa ("hardere" lyd) dersom det er luft i dieselen. Sjekk dieselslangen at denne ikke suger luft i en av koblingene.

 

Skikkelig batterispenning er også å foretrekke.

 

Brigg

Bostedskommune: Sør-Trøndelag, Trondheim Båtfabrikat/modell: Viksund 340 St.Cruz Båttype: Motor Båtlengde: 31-35 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget


Link to post
Share on other sites

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende


Opprette konto

Logg inn

Logg inn dersom du har konto


Logg inn