Jump to content

Ny motor til GH 11 deluxe


Shadow man

Recommended Posts

Har original propell, trenger nok en som er betydelig større. Har ikke målt turtall, men får 33 knop.

 

Har et program som beregner hastighet og propell, og hvis jeg legger inn denne med en totalvekt alt inklusive på 360kg så skal du kunne klare rett under 36knop i teorien, så du er nok ikke så langt unna. Pleier å stemme ganske bra denne. Skal jeg beregne propell så trenger jeg girutvekslingen på motoren din også.

 

Har en standard jeg også. Opplever du vekten av denne motoren som noe problem? Hvor har du plassert tank og batteri?

Redigert av kofalk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Anbefaler en 30 hester på GH 11 de luxe. Det har jeg selv og det fungerer veldig bra. Siden GH 11 er en liten båt anbefaler jeg en lettest mulig to-takter. Har selv en 30hk Mercury som veier 51kg. Tror f eks at en Yamaha 30hk også går fint, men den veier veldig mye mer (66kg) og båten legger seg nok mer bakpå ved aks og i bølger i plan.

 

Har funnet ut at båten går i rundt 30 knop (trodde det var mer, men det er fartsfølelsen som gjør at det virker så fort).

Link to post
Share on other sites

Det blir nok 30hk, men det blir ikke før til neste år for jeg har egentlig ikke lov å kjøre så kjapp båt. :lol:

 

Har jo egentlig bare lov å kjøre en båt som går max 10 knop og 10hk foreløpelig, men det tar tid og fine noe bra! :sweat:

 

 

Når jeg skal ha 30hk bør jeg bare selge den båten jeg har nå og kjøpe nye gh 11 med 30hk eller selge den gamle motoren og kjøpe ny motor??? :confused:

Link to post
Share on other sites

hvorfor skal du selge båten du har nå da?

en helt ny båt koster jo 30,000 uten noe særlig utstyr.

 

må forresten bare si at med 25/30 hk er dette en utrolig bra båt, var 5 stk i båten og den gikk relativt greit og lett opp i plan, og fikk helt ok fart med motor på hakk 5 :)

Link to post
Share on other sites

Du må prøve deg fram, kan være forskjell på hvor hakkene er plassert mellom forskjellige motormerker, samt at vektfordeling og fart har mye å si.

Det du ønsker å oppnå er at båten går stabilt og fint gjennom vannet med så liten våt flate som mulig. Tilter man motoren for langt ut kan man oppleve at båten begynner å galloppere, dvs jage opp og ned med baugen. Noe som fører til at man mister fart...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...