Jump to content

Hvorfor er det så mange som hetser Bavaria båter?


Los Endos

Recommended Posts

Jeg har ingen Bavaria, og heller ikke noe ønske om å anskaffe meg en, men jeg forstår ikke riktig alle de negative innlegg og kommentarer om Bavaria båtene...

 

I mitt hode er dette en masseprodusert båt av god kvalitet. Det jeg ikke er begeistret for er designen, som i mine øyne er for volumiøs, samtidig som de prøver å virke sporty og elegant. Men smaken er som baken.

 

Hva er galt med Bavaria? De må ha gjort mye riktig, hvsi man ser på antallet båter som går på sjøen!

Link to post
Share on other sites

feil i overskriften, det er uhyre få som kritiserer, men noen av dem er uhyre frempå og prøver i enhver anledning å starte bavariatråder , men når man etterspør etter litt fakta så forsvinner det som oftest.

 

Det var for en stund siden en lengre diskusjon rundt kjølhavari og dårlige kjølbolter, men når det til slutt kom fram at boltene i bavaria var like gode og tykkere enn noen andre så ville man ikke lengre diskutere dette.

Når det i tilegg kom fram andre kjølhavarier på andre merker så hadde det sine "naturlige" forklaringer. Men nå har vist en Hollendere sagt at Bavaria er dårligt så da hjelper det ikke at mannge bavaria eiere her inne har stått fram og er fornøyd.

Link to post
Share on other sites

Det jeg ikke er begeistret for er designen, som i mine øyne er for volumiøs, samtidig som de prøver å virke sporty og elegant. Men smaken er som baken.

 

 

Der er jeg helt enig - når det gjelder motorbåtene. Seilbåtene synes jeg står seg ganske så bra når det gjelder utseende.

Men ingenting er som det var lengre :cryin: I Stavern på fredag så jeg en Bavaria motorbåt - 34 fot tror jeg den var - som var til salgs. Denne så faktisk ganske bra ut :yesnod:

Ikke så veldig såpestykkeformet og med en relativt moderat targebøyle.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

, lina til Furlexen i drenering osv så kommer skyllebøttene.

 

Monterte spinlock sine løpere på rekkestøttene i sommer. Enig i at løsningen som er, ikke er optimal. Hadde jeg sett nøye etter på forhånd, så er det gjenget hull i støttene ferdig til å skru inn løpere. Samme som er std på Matchen.

 

Men det gjorde jeg ikke.

Redigert av baatsman (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg koser meg like mye hver gang Bavaria trådene kommer opp.

 

- At et båtmerke kan ta så mye spalteplass er jo helt eksepsjonelt. Jeg er skikkelig glad for å ha en båt som så mange har så mange meninger om.

 

Jeg valgte Bavaria ut fra det enkle kriteriet at jeg skulle ha ny båt og jeg skulle ha et apparat til å stå klar ( og som fortsatt er der når markedet går ned) hvis jeg får reklamasjonssaker.

 

ALLE båter har feil og mangler. Det er ikke avvikene som er vesentlig etter mitt syn, men avvikshåndteringen. Der har forhandler av Bavaria en styrke.

Hadde de andre importørene hatt samme oppfølging og kapasitet så hadde jeg sikker valgt noe annet. Jeg ønsker imidlertid en bekymringsfri tilværelse. Det har jeg nå.

Jeg har aldri tenkt å bli noe regatta seiler. Båten min seiler relativt godt etter mitt behov. Den ser ikke eksepsjonelt pen ut. ( minner meg faktisk om en boble) men jeg har det jeg trenger og føler meg trygg på den. - Og jeg innrømmer det gjerne ; for meg er bokomfort sidestilt med seilegenskaper. Jeg starter sogsar motoren hvis det blåser under 2-3 s/m. Mn båt er et kompromiss mellom volum og seiling, som jeg lever godt med. ( selv om den sikkert lider litt på begge fronter p.g.a dette) - Men i dag har jeg bestilt varmeapparat og gennaker utsrustning. Så da høynes begge elementer.

Redigert av Rastløs (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Blir ikke lenger overrasket over denne hetsen - her på båtplassen vel og merke. Har seilt i mange år og har aldri ennå opplevd å møte annet enn hyggelige båtfolk på vannet og ved skjæra. Aldri har jeg opplevd at noen hetser båten min. Tidligere har jeg hatt eldre og (etter min mening) mer ukurrante båter - men likevel - kun smil å se.

 

Nesten så en skulle tro at disse skribentene som hetser bavaria holder seg på land(?). Jeg har i alle fall aldri truffet dem på vannet!!

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er nokk mange som har oppdaget at de har betalt alt for mye for deres egen båt sammenlignet med hva tilsvarende bavaria koster. Isteden for og innrøme at man selv har gjort en dålig handel rakker de ned på Bavaria.

Tror det er få av de som kjøper dyrere båt enn bavaria som ikke allerede før kjøpet er klar over hva båten de kjøper koster og samtidig vet hva en bavaria koster og hva man får når man kjøper en bavaria , ikke undervurder båteierne og tro at de "oppdager" lenge etter at de har kjøpt båt hva de betalte og hva de kunne betalt om de valgte bavaria.

 

 

Jeg starter sogsar motoren hvis det blåser under 2-3 s/m.

Seiler du ikke omtrent like fort på 3m.sek som du gjør ved å gå for motor ?

Link to post
Share on other sites

Sitat: (Sydvesten @ 03.08.08 15:34) *

.... Da kan man sitte på kaikanten og dingle med bena og håpe på et større fall i prisene slik at en kan kjøpe seg en billig og god båt... som fks. denne. til en overkommelig pris...

 

skulle du ikke kjöpe båt neste gang da? lol.gif wink.gif

Link to post
Share on other sites

Er det egentlig så mange som hetser Bavaria her på BP, er det ikke egentlig et fåtall som fyrer opp noen få litt hårsåre Bavaria eiere. :confused:

 

Eller som noen ynder å si; ... klarer jeg trekke opp en eller annen luring som finner mine innlegg verd en kommentar så er jeg kjempe fornøyd...

 

Tviler på at en Bavariaeier ville uttalt noe sånt! :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Tror det er få av de som kjøper dyrere båt enn bavaria som ikke allerede før kjøpet er klar over hva båten de kjøper koster og samtidig vet hva en bavaria koster og hva man får når man kjøper en bavaria , ikke undervurder båteierne og tro at de "oppdager" lenge etter at de har kjøpt båt hva de betalte og hva de kunne betalt om de valgte bavaria.

 

enig med deg her

Link to post
Share on other sites

Tipper mye av det har å gjøre med at de er billigere enn andre merker og derfor anses som mindre bra, i tillegg til at de pga prisen er med på å senke bruktbåt prisen på andre tilsvarende båter? Selv ville jeg gjerne hatt en.

Dette er en av de største mytene som finnes. Hver gang jeg skifter båt går jeg gjennom alle mulighetene jeg kan finne inkl. bavaria. Jeg har alltid kommet fram til at jeg får mere for pengene ved å ikke kjøpe bavaria. Kan det ha sammenheng med hva jeg forventer av en båt? Prossessen mot å velge båt er jo noe av det artigste jeg vet, så jeg bryr meg ikke om at jeg må lete litt for å finne det riktige for meg.

 

Generelt mener bavarianere at bavaria gir mest for pengene og at båtene er minst like gode som beneteau/jeanneau/hanse som er de mest typiske konkurrenter. Men hvis man treffer en eier av disse konkurrentbåtene vil vedkommende kunne ramse opp en haug med ting som er bedre eller penere enn på bavaria og som i mange tilfeller ikke er mulig å få til disse. Sannheten ligger vel et sted midt i mellom, men jeg må ærlig innrømme at pr i dag lager ikke bavaria en eneste båt jeg kunne tenke meg. Likevel har det hendt at jeg har anbefalt bavaria til folk som har bedt om råd. Så jeg kjenner meg ikke igjen som bavariahetser, men heller en som er kritisk og som er glad i å finne både + og minus med hvilken som helst båt (inkl bav).

 

Vet ikke om det er hets - men usaklig vrøvl er det jo (morsomheten ble borte ca den 26. gangen ovenstående ble brukt - dette skjedde i 2003).

Du sikter til min uttalelse om en gitt bavariamodell som jeg omtalte som "ikke en havseiler". Dette gjalt jo ikke generelt for bavaria, men for den omtalte modellen som ikke er CE klasse A. Nok et eksempel på hårsår bavarianer altså.. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...