Jump to content
Capella

Seil regatta på nett.

Recommended Posts

Careka   
Careka

å seila holdt , neggu ikkje værst :lol:

Bostedskommune: Rogaland, Eigersund Båtfabrikat/modell: Lagoon 380 #637, Båttype: Seil Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Plast Navn: Careka Seilnr.: NOR269M Kallesignal: LJ4271 MMSI: 257704370 AIS type: Class B

Del dette innlegget

Careka   
Careka

sensurert.

hvem er de som starter fra baatplassen

Redigert av careka
Bostedskommune: Rogaland, Eigersund Båtfabrikat/modell: Lagoon 380 #637, Båttype: Seil Båtlengde: 36-40 fot Byggemateriale: Plast Navn: Careka Seilnr.: NOR269M Kallesignal: LJ4271 MMSI: 257704370 AIS type: Class B

Del dette innlegget

Jawik   
Jawik

På chatten (tror jeg det heter). Bla deg nedover/tilbake til i natt og du kan få med deg de hektiske minuttene. Time UTC 22.15

Ligger også mye info herunder.

Satt inn tidspunktet.

Vet ikke, men noen er herfra. Ellers er det jo en del nordmenn (som prøver samlet å klatre opp nasjonalt).

Redigert av jawik
Båtfabrikat/modell: Atter en gang Båttype: Seil

Del dette innlegget

Careka   
Careka

Mexican gulf speed run rank

Sailonline has sparked the storm chaser in some of us. The challenge to clock the highest boatspeed has taken off. Although the speeds reached go far beyond the limits of the VO70 it is a good challenge.

The current ranking stands like this, for each name only the highest run is taken. (1) SWE54, with a bs of 68,7 knots (2) Tangosailing, with a bs of 68,6 knots (3) Wiz, with a bs of 68,6 knots (4) Nightmare, with a bs of 67,1 knots (5) PaulR, with a bs of 65,7 knots (6) Acmeracing, with a bs of 65,5 knots (7) Jeroen, with a bs of 64,4 knots

(8) Capella, with a bs of 64,1 knots (9) shearwater, with a bs of 64,0 knots (10) K3 with a bs of 62,3 knots (11) Musigny with a bs of 60,5 knots

Del dette innlegget

Capella   
Capella

er klar på startlinjen, men er ganske sikker på at vi ikke får vindhastigheter og dertil fart som det IKE gav oss..

Capella.

Bostedskommune: Rogaland, Haugesund Båtfabrikat/modell: På utkikk etter Sadler 25-26" Båttype: Har ikke båt

Del dette innlegget

moosewine   
moosewine

Start om en halvtime!!!

Bostedskommune: Aust-Agder, Arendal Båtfabrikat/modell: Comet 29 Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Jawik   
Jawik

Autopiloten (autostarten) er satt på til UTC 1800. Lykke til.

Del dette innlegget

Capella   
Capella

Samme her.. ser det har kommet flere nordmenn/kvinner til SOL i det siste.

Capella.

Bostedskommune: Rogaland, Haugesund Båtfabrikat/modell: På utkikk etter Sadler 25-26" Båttype: Har ikke båt

Del dette innlegget

Jawik   
Jawik

Du kommer ut 4 plasser foran meg. 1/10 sec. forsprang :wink:

Takker deg for at du fikke meg til å delta. Mye spenning å hente her.

Del dette innlegget

Capella   
Capella

Bare hyggelig :wink:

Del dette innlegget

Jawik   
Jawik

Merkelig hvor stille det ble i byen...

Del dette innlegget

nives   
nives

Merkelig nok har dere gredd å lure med eit Diesel troll som meg også;)

Litt konkuranse er artig. Skulle registrere meg som StornokIII, men ein skrivefeil ga StotnokIII.

Har bare sittet som pasager under seil før. og må nok på arbeid før Målgang.

Men det kan jo vere litt morro også.

Lykke til.

Bostedskommune: Hordaland, Vaksdal Båtfabrikat/modell: nb 840 1989 Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

moosewine   
moosewine

Ser ut som jeg har valgt litt annen taktikk enn hovedfeltet...blir spennende å se hvordan dette går.... :sailing:

Bostedskommune: Aust-Agder, Arendal Båtfabrikat/modell: Comet 29 Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Careka   
Careka
Merkelig nok har dere gredd å lure med eit Diesel troll som meg også;)

Litt konkuranse er artig. Skulle registrere meg som StornokIII, men ein skrivefeil ga StotnokIII.

Har bare sittet som pasager under seil før. og må nok på arbeid før Målgang.

Men det kan jo vere litt morro også.

Lykke til.

Så du vil gå syd rundt Cuba.

Kan være like dumt det som noe annet.

Lykke til.

Del dette innlegget

Careka   
Careka

Capella oppe på 3 plass.

Du får holde deg der.

Del dette innlegget

Mulligan   
Mulligan

Baatplassen på 3. og 4. for øyeblikket ser det ut til.

Ser også ut til at Bermuda ikke er en hindring for enkelte.

Bostedskommune: Vestfold Båttype: Seil Båtlengde: 31-35 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Seacrest   
Seacrest

MooseWine, tror du bør endre kurs snart, du seiler jo rett på land!!!??

Bostedskommune: Østfold, Sarpsborg Båtfabrikat/modell: Arimar 500/Honda Bf 50 Båttype: Åpen Båtlengde: 16-20 fot Byggemateriale: Gummi

Del dette innlegget

moosewine   
moosewine

Hehe...ble litt opptatt så har ikke vært på nett på en stund :wink:

Del dette innlegget

moosewine   
moosewine
MooseWine, tror du bør endre kurs snart, du seiler jo rett på land!!!??

Har nok stått på grunn noen timer, så ikke øya før jeg zoomet inn en masse :wink:

Del dette innlegget

Seacrest   
Seacrest

Du gikk nok på ca 1040, så grunnstøtingen "live" :lol: Ser du er "løs" nå :flag:

Bostedskommune: Østfold, Sarpsborg Båtfabrikat/modell: Arimar 500/Honda Bf 50 Båttype: Åpen Båtlengde: 16-20 fot Byggemateriale: Gummi

Del dette innlegget

Jawik   
Jawik

moosewine. Ikke gi opp. Gi ful trøkk, for nå kommer halve feltet oppover. Dette gir deg nye muligheter. Snik deg langs kysten. Bedre vind etter midnatt. Lykke til.

Og nå seiler capella over meg - inn på styrbord. Jeg nedlegger protest :yesnod:

Redigert av jawik

Del dette innlegget

nives   
nives

Ser foreløbig ut til at eg må slost mot å unngå sisteplassen. Har nå flere NM igjen enn med start. Litt artig når eg oppdaget hvilken vinkel eg burde ha på vind, og oppdaget værmeldinga. :) Mulig eg hadde valgt annerledes hadde eg sett det før :confused: Ligger på 375 av 377. Vi er 4 stk som går sammen. Såg du låg runt 20. Lykke til alle fra BP. :flag:

Redigert av nives
Bostedskommune: Hordaland, Vaksdal Båtfabrikat/modell: nb 840 1989 Båttype: Motor Båtlengde: 26-30 fot Byggemateriale: Plast

Del dette innlegget

Jawik   
Jawik

Dere får en fin tur rundt kysten :smiley: ,men fy fasan så langt fra Kingstown.

Takker. Slapp meg ned til over #100 og er på vei oppover nå når jeg ser hvor feltet sikter seg inn.

Performance plot gir deg en indikasjon på hvilken kurs en velger i forhold til vind. Fritt valg.

Redigert av jawik

Del dette innlegget

moosewine   
moosewine

Skal si du gjør det bra Jawik, 17 plass så langt!

Del dette innlegget

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Opprette konto

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn