Jump to content

skum som flyteelement på vannskuter


skage

Recommended Posts

Har en liten eldre type av en vannskuter, ser ut som en gammel snøskuter. Denne har noen rom som jeg har tenkt og fylle med skum, slik som byggeskum som ekspanderer. Har hørt noe om en type som er med lukkede celler som da ikke trekker vann. Kan noen hjelpe meeg med navn/type på dette. Bakgrunnen for at jeg ønsker dette er og sikre båten slik at den ikke kan synke.

Takker for forslag.

Link to post
Share on other sites

Ikke direkte skumsikker... Men jeg leste en gang om en type tokomponent skum som var brukbart til litt av hvert. De to komponentene ble blandet i en tomflaske, og en slange satt på tuppen. Etter noen minutter begynte blandingen å skumme, og fylle hulrom via slangen på tuten. Hørtes praktisk ut!

 

Et annet alternativ er jo tette luker, og beholde rommene som de er ellers. Enklere å få ut eventuelt vann på den måten...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Er det virkelig slik at disse bygeskummene trekker vann, høres noe snodig ut. Ha sett på noen flasker av de litt dyrere merkene at de skal liksom ikke trekke vann, er usikker. Tenkte vel at om jeg fikk inn litt skum her og der så ville dette sikre eventuelt mot at skuteren synker. Men deter jo mulig at jeg bare laer meg mye ekstra arbeide senere her.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...