Jump to content

Båtboer eller hotellgjest?


Figaro

Recommended Posts

Er det noen som vet om det er mulig å få leid en båt i havn som feriebolig under opphold i Frankrike, Italia, Spania privat eller gjennom byrå? Når jeg er på disse stedene blir det alltid rusleturer til havnen, og jeg liker bedre omgivelsene der enn på et kjedelig hotell. :sleep:

Det ligger jo en mengde båter som sjelden blir brukt, med alle faciliteter, og hvis eiere ofte bor utenlands, kanskje også i Norge :flag:? Jeg tenkte kun på bruke båten som som alternativ til leilighet/hotell, ikke bruke den for å seile. En uvanlig tanke kanskje, men har noen prøvd? :sailing:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Interessant tanke!

 

Helst bør man vel da kjenne noen som har båt liggenede, (eller kjenne noen som kjenner noen :smiley: )

Eller man kan blike seg ut en by eller område, lete opp marinaer på nettet, og sende generelle forespørseler.

Det vil kanskje alltid være en fare for at noen har lyst å leie ut noe 'ræl', som ikke står til forventningene :confused:

Link to post
Share on other sites

Tja, det er vel bare til å ta kontakt med et båtutleiefirma på det stedet du ønsker å leie. Sjekk på internett så finner du disse. Båtutleiefirmaer har ofte båtene sine liggende på marinaer eller i egne anlegg, og det er ikke noe krav at du skal gå fra kaien for å leie båten. Ved å ikke gå ut, får du sannsynligvis også redusert leieprisen ganske kraftig.

Link to post
Share on other sites

Ja, det går vel an å sende en forespørsel til et utleiefirma, selvom det er ganske spesielt------det beste hadde jo vært å komme i kontakt med en eier privat. Neste gang jeg er i nærheten av en lystbåthavn skal jeg nok undersøke litt om saken. Drar til Puerto Rico på Gran Canaria d. 10, og der er det flere lystbåthavner------- :drink:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...