Jump to content

Noen som kjenner til VHF M-TECH SX 35 DSC?


benq

Recommended Posts

Jeg har faktisk haft to sådanne: Købte en til min Skilsø og forbandt den til min Garmin GPS for at overføre position til DSC nødkaldeknappen. Dette gjorde jeg selv og det var ikke kompliceret - (for ellers ville jeg ikke have kunnet finde ud af det...)

 

Købte også en til min Aquador som jeg fik efter Skilsø'en og fik den forbundet til plotteren (ligeledes Garmin).

 

Andy

Link to post
Share on other sites

  • 8 år senere...

Jeg har en slik og har brukt den fra 2004. Funker greit fortsatt.

 

Du skriver at du har håndboken. På side 29 står det at man kun får ett forsøk på innlegg av MMSID og at man deretter må kontakte produsenten for å slette verdien som er lagt inn (feil eller ikke :-) ). Så jeg vil tro at det er enkleste måte: Ta en telefon til Seatronic (69 25 09 60) eller til Navship (Sverige.. 031 93 96 00) om de fortsatt er i drift.

 

:-) steinar

 

Redigert av fredriksen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Løste seg ved følge denne:

 

1. Depress the MEM and SCAN button simultaneously and switch the transceiver to ON.

2. At “Factory Reset”, release the buttons and push ENT
3. Switch the transceiver to OFF
4. Switch the transceiver to ON (Display is empty)
5. Push the ENT button
6. Switch transceiver to OFF
7. Switch the transceiver to ON

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
rune81 skrev On 1/7/2018 at 22.31:

Jeg har også en sånn. Noen som har fått til å kople nmea ut fra vhf og inn på plotter? Slik at dsc meldinger kommer opp i kartet?

Pinne 3(TX+) og 4(TX-/GND) er NMEA ut fra SX35. (NMEA-0183). Se side 12 i manualen.

Du må se i manualen for din plotter for hvor NMEA (RS422) skal koples til og at den støtter NMEA183.

 

Om SX35 videresender ut mottatte DSC meldinger over NMEA til evt. tilkoplet plotter eller bare videresender NMEA as received fra GPS vet jeg ikke men det er første gang jeg  har hørt om dette. Fant ikke noe som bekreftet det i manualen men nå skummet jeg bare raskt igjennom den. Uansett må din plotter støtte NMEA183 (tilsvarer RS422, 4800baud).

 

Manualen er tilgjengelig her. (Linken som er gitt tidligere i tråden er ikke lenger gyldig)

http://www.nsrmarine.co/wp-content/uploads/2015/05/English4401_SX35DSC.pdf

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...