Jump to content

Er dette et bra AGM batteri kjøp?


BMP

Recommended Posts

Tror forøvrig jeg selv skal sette inn Nickel-Cadmiumbatterier etter og ha lest alle inleggene om problemer med AGM fra Ole Petter og Lotus.
Det ser jeg ingen grunn til. AGM-batterier er generelt et glimrende valg. Gode utladingsegenskaper, gode ladeegenskaper, helt vedlikeholdsfrie, høy hvilespenning, god til å levere mye strøm kjapt, lang levetid og en flatere spenningskurve ved utlading. Alt til en akseptable pris.

 

Det blir vel ikke veldig mye bedre enn dette, BMP? Jeg synes i alle fall ikke det og er meget postitiv til AGM-batterier.

Ni-Cd er miljøverstinger og er vel forbudt så vidt jeg vet. Li-Ion er sinnsykt dyre i de størrelsene vi prater om.

Link to post
Share on other sites

...hade hat Leoch tidligere og og for en tid siden hadde byttet til to stk Solar 350x at disse fungerte mye bedre en Leoch batteriene han hadde hatt tidligere...

Faktisk er dette ikke reklamehistory for Leoch jeg postet. Den hytte-innstallatøren er stor i bransjen og byttet ut til Victron sine AGM og har ikke hatt en eneste reklamasjonsak der etter. Batteriene fra Victron er produsert også i China men av hvilken produsent veit jeg ikke. Dem er også bra alternativ til båtbruk til fornuftig pris :sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...