Jump to content

Dårlige Sønnak Nautilus batterier


mortenl

Recommended Posts

1990 er jo straks mer spiselig, men for 400 kroner ekstra får man da et Concorde Lifeline.

Hva ville du selv valgt av disse 2 alternativene?

Under "leverandør annonse" i markeden her på baatplassen har du enno mulighet til å kjøpe disse batteriene til 400kr under prisen til Concorde :flag:

Link to post
Share on other sites

Mastervolt batteriene er Leoch batterier.

Dette får jeg ikke til å stemme.

 

Det 90Ah batteriet fra Mastervolt har følgende tekniske data:

http://www.mastervolt.com/view_product.php...amp;pro_id=5529

 

90Ah Leoch batteriet har følgende tekniske data:

http://www.leoch.com/en/product_djm.asp

 

Ikke samme vekt, ikke samme mål, ikke samme produksjonssted, ikke samme utforming og to helt separate firmaer så vidt jeg kan se.

 

Link to post
Share on other sites

Det er feil Lotus. Forskjellen er bare utvalget. I Norge selges disse batteriene også under varemerke SEM.

Jeg testet disse batteriene i testeren min lenge før Mastervolt tok dem inn i sitt sortement, og samtidig testet jeg Concorde. Jeg valgte Leoch til mine installasjoner fordi kapasiteten var bedre.

 

Mange batteriprodusenter tilpasser batteriene sine til markedet, men innmaten til Leoch er akkurat den samme. Det har blitt avdekket noen små og ubetydelige feil i databladene på noen få modeller, men dette skal være rettet på nå.

Jeg tror faktisk kapasiteten ble oppjustert på et tidspunkt, for de var merket for lavt.

Redigert av Ole Petter (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...