Skjønner du ble grinete da ja..... klin utover hele.
Vi fikk dratt på sjøen i helga etter vi hadde matet husdyra... Detta rådyret her var noe innpåslitent. Gikk og tråkka meg i hælene mens jeg ryddet ute... jeg ropte pån så kommen tuslene i mot meg og stoppet og snurra på øra,,, ikke for at jeg ble småskeptisk,, .. kremt men.. jeg gikk inn i verkstedet til slutt. Vi hadde en kalv som gikk fra morra for et par år siden , den kom bort og la halsen over skuldra mi og tok et halvt brød jeg hadde liggende i fanget. Han kalte vi elgen Ture , han her har jeg ikke navn på ennå..
Gikk inn og hentet fottografiapparatet før han tok en tur til skøgs.
Han Ture spiste på utsiden av kjøkkenvinduet og han . Kasta brødskiver ten i hekken.
Så var det båttur..
Noen som ser hvor dette er ?
Om du har båt som stikker under 1.2-1.3 er dette en artig tur innimellom.
Frua syns setet sitt var litt smalt til både ho og jentungen , vi dro til båtbua og la til på utsiden. Hadde sett for meg et sånn type fetræv sete , men ikke sånt gør stort. Dem hadde bare gør stort og vi tok det med ut og tittet , men det stakk laaangt på utsiden av skapet det står på så det ble skikkelig stygt. Får vente og se. Så tok vi en tur til Utgårdskilen for å besøke en bekjent som bygger seg hus. Vi var litt usikre på hvor vi kunne legge til og var redde for å knyte oss fast i veien for noen fiskebåter så vi fylte diesel ( 9.75 ? ) så krysset vi løperen og kom inn til skjærhallen..
Sponset skjærhallen med 150.- i bryggeavgift igjen. Må si det har skjedd mye dem siste 10 åra når det gjelder båt på skjærhallen. Ikke en trebåt og vi var nest minst på brygga av ca 30 båt. Mye 35 - 40 fotere av nyere dato. Tror det var 2 ny bavaria 34 fotere der i helga og den ser jammen fin ut. SÅ fint ut det andre og, grådig fint. Men for stort til å få inn himme i verkstedet så det er uaktuelt. :)
På vei inn i dag så tok frua og olja all innredning , badet og listverk.
Vel inne på brygga måtte alle ut. Jeg fikk endelig på noen rykkdempere på taua , mens frua olja alle golv, vegger og akterkabinen.. Før ho begynte så lurte ho på om det var noe jeg skulle ha med ut før ho olja seg mot utgangen. ... njaa det vanlige, ikke noe spes....
Ved bilen etterpå så var bilnøklene plutselig i jakka mi som lå igjen i ene hølet foran nedi båten..